lördag 4 augusti 2012

China Glaze - Swanky Silk

Ytterligare ett lite svårbeskrivet lack. Swanky Silk är guldigt nude med duokrom effekt i rosatonad nude och i skarpa vinklar drar guldet en aning åt grönt. Det övervägande intrycket är guld men då och då flashar det rosa till är bidrar med en elegans som guldlack har svårt att ha på egen hand. Jag gillar det här betydligt mer än jag trodde att jag skulle göra, men det är fortfarande inte min favorit i kollektionen.


Det är en aning mer rosa än vad bilderna visar, det var svårt att fånga de tonerna



Formulan är ganska tunn och skir men täckte på tre lager, efter första lagret trodde jag att det skulle krävas fem... Segtorkat dock, det verkar vara den här kollektionens akilleshäl.

Formula: 3
Färg i sin genre: 4
Inköpsställe: eBay

4 kommentarer:

  1. Oj.. mycket fint på! Jag är absolut inte guldig tjej men kan tänka mig att jag kommer gilla denna. Skulle väl kunna klassas som work appropriate, va? Flaskan måste flyttas längre fram i kön av otestade, helt klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt inte guld jag med, men det här var okej :) Ja den är nog tillräckligt nude för att kunna funka på jobbet också

      Radera
  2. Huu denna gillade jag verkligen inte. Fattar inte varför jag köpte det.. lär aldrig användas igen :) Oh well. Är väl kul att ha en komplett kollektion om inte annat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, du kanske kan låta någon annan ärva den som tycker bättre om den annars :) Man kan inte gilla allt ^^

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.