måndag 20 augusti 2012

Orly - Glow

Och så ska vi fortsätta med Orly lacken också... Färgen på Glow skrek verkligen underklädeslack, jag använder aldrig hudfärgade lack till något annat. Så jag bestämde mig för att testa det som ett sådant, och det visade sig vara riktigt bra till det. Det är neutralt, inte för rosa eller för gult, och passade min hudton. Det ni ser på bilderna är ett enda lager (ett bra underklädeslack täcker på ett lager) och det är en aning strimmigt och ojämnt men det täckte bra. Absolut tillräckligt bra för att jag ska tycka att det passar utmärkt att vara underkläder.




Formulan var lättmålad och trevlig och den blir helt täckande på två lager. Dock ville det inte riktigt jämna ut sig efter två lager heller, skarven mellan första och andra lagret syntes fortfarande. Det jämnade till sig efter ett lager Seche Vite i och för sig. Ska man ha det för sig själv har man ju överlack på, och ska man ha det som underkläder lägger man nått annat över, så det är väl inte det värsta problem ett lack kan ha antar jag.

Formula: 4
Färg i sin genre: 4 (som underkläder)
Inköpsställe: Jag har fått lacket i ett pressutskick. Det har inte påverkat mina åsikter om det!
Skulle jag köpa det själv, innan jag testade det: Nej
Skulle jag köpa det själv, nu efter att jag testat det: Ja, om jag haft slut på underklädeslack och inte fått tag på Zoya Minka.

1 kommentar:

  1. Ser riktigt bra ut. Får nog testa det här när mina underkläder tar slut :)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.