torsdag 30 augusti 2012

Del Sol - Glam Rock

Lyckades fånga strålande solsken och då passade det bra att testa ett Del Sol lack till. Det här är inte frost (!) utan ett metalliclack, och ett väldigt snyggt sådant också. Men säg den sak som inte har en hake... När jag väl hittar ett Del Sol lack som är snyggt, då ändrar det inte färg! Det är mellanblått i skugga, och mellanblått i solsken. Jag höll kvar ett finger i skuggan och stoppade ut de andra fyra i ljuset för att verkligen jämföra, men det var fortfarande ingen skillnad. Så himla irriterande!

skugga
sol

Formulan var toppen. Lättmålat och täckande på två lager. Har verkligen inget att klaga på det. ...Det verkar vara det ena eller det andra som gäller med de här lacken, man kan uppenbarligen inte få allt :/

Formula: 5
Färg i sin genre: Den blå färgen får en 4a, det så kallade färgskiftande lacket får en 0a
Inköpsställe: Nailmail

16 kommentarer:

  1. Kanske byter färgen undertill?;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det hade varit nått, ett lack som visste vad som var upp och ner ^^

      Radera
  2. Mitt skiftade färg om än inte så mycket men jag såg skillnad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tittade på dina bilder av delsol-lacken innan jag beställde, så jag blev väldigt besviken över att mina flaskor inte funkade likadant :(

      Radera
  3. Jag har fått hem två Del Sol som inte byter färg men det ena av dem har jag sett på Anne och då bytte den färg. Kan vara olika från flaska till flaska alltså. Jag blev väldigt avtänd vad gäller Del Sol efter förra sommarens fiasko med dem för min del men det är ju en jäklig häftig grej när det funkar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir inga SelSol mer för min del heller! Dumma lack :/

      Radera
    2. Samma här, fick hem tre Del Sol förra vändan, inget bytte färg. De verkar vara rätt ojämna i kvaliteten. Det blev inga fler den här vändan. Jag vill inte lägga pengar på lack som bara kanske byter färg. Så skojiga är inte färgerna i sig.

      Radera
  4. Trist att den inte ändrade färg. Jag satt och hoppade jämfota då jag såg första bilden och sen förväntade mig "magin" ;) Blev lite besviken. Kanske önsketänkning, är det inte ett uns mörkare i solen enligt bilderna? (dock oviktigt om det inte syns irl)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev annat ljus för kameran att tas med när jag hade handen i solen, så det ser lite mörkare ut på bilden. Men enligt etiketten på flaskan ska det bli mörkt turkos, och det blev det verkligen inte :(

      Radera
  5. Så trist när det inte ändrar färg, jag har bara testat ett Del Sol lack, Girls night out, och det bytte färg fint. Upptäckte dock att effekten försvann med tiden, hade det på tårna så det fick sitta rätt länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, spännande att effekten försvann, jag börjar genast fundera på vad det kan tänkas beror på. Undrar om pigmentet som ska reagera på UV-strålning kanske bryts ner av det till slut, UV-strålar är ju oftast inte så snälla mot saker. Hade varit kul att veta hur det funkade!

      Radera
  6. Vad tråkigt att det inte bytte färg, det är ju det som är grejen med de lacken..

    SvaraRadera
  7. Ja trist att det inte fungerar som man hoppas. Jag har helt tappat suget efter dem nu när jag läst om flera som fått "dåliga" flaskor. Snälla Cactus, om du får reda på hur det fungerar så berättar du för oss andra nyfikna va?! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Jag ska skriva upp det på listan och se om jag kan hitta nått om det :)

      Radera
  8. Vad tråkigt. Man ser ju knappt någon skillnad. Enda Del Sol lacket jag äger är Ruby Slippers och med den är jag helnöjd med. Krävs ett antal lager men effekten är så häftig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara väldigt blandad kvalitet på flaskorna :/

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.