tisdag 28 augusti 2012

Kitty visar: Dollish Polish - Mermaid Scales

Mermaid Scales…mmm.. äntligen fick jag bli sjöjungfru, om än bara litegrann och på naglarna i stället för hela svansen. Man får ibland vara nöjd med det lilla. Jag tror det var en av min drömmar när jag var liten att få vara sjöjungfru :)


Dollish Polish Mermaid Scales, helt för sig själv i tre lager. Den är något ljusare än vissa av de "mermaid nails" jag sett förut, men såklart är det turkosblått. Nästan lite åt Zoya Charla/OPI Catch Me In Your Net hållet, även om jag inte kan jämföra just dom, och mina bilder här drar åt det mörka hållet.


Formulan är helt okej, lite åt det tjockare hållet, men det behövs nästan om man tänker lägga det utan underlack och inte vill ha värsta VNL. Möjligtvis tänker jag att det är lättare att fånga större hexagoner i en större flaska, men jag köpte som bekant mini kollektioner av Dollish.


Glittren i Mermaid Scales är gröna, ljusblå/turkosa och lite svart. Det finns vissa större hexagoner i flaskan, men dom är ungefär lika svårfågnade som en sjöjungfru :) På sista bilden provade jag med ett underlack av Orly Halleys Comet och två lager av Mermaid Scales.

Jag gillade det här lacket ganska mycket, det är jättefint på. Inte bling-glitter, men ändå tillräckligt för att dra åt sig blickar. Köpt som del av Mythical Creatures collection på Etsy.

18 kommentarer:

  1. Ooh! Jag gillar verkligen hur det ser ut på den sista bilden! Ser mycket djupare ut på det viset.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den tjänade verkligen på att få lite hjälp av ett fint underlack!

      Radera
  2. Jag gillar verkligen "mermaid" lack, ska försöka få tag på detta också. Det är verkligen snyggt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har Dollish bytt shop från Etsy till http://dollishpolish.bigcartel.com/
      Hoppas du hittar något där du gillar där! (just nu hittade jag inte Mermaid Scales just nu, men du kanske får bevaka butiken ett tag eller kontakta dom o fråga)

      Radera
  3. Svar
    1. Det var ett tag sen jag fotade till det här inlägget. Jag hade glömt hur fint det var själv!

      Radera
  4. Närbilden på lacket ser fantastisk ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland lyckas jag faktiskt bli nöjd själv oxå :)

      Radera
  5. Svar
    1. Ibland måste en flicka få vara vacker och glittra lite extra :)

      Radera
  6. Jag tycker det ser jättefint ut! Härliga toner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk om man kunde välja det här som ögonfärg oxå! Det hade vart nåt...

      Radera
  7. Jag är svag för "sjöjungfrufärger", det här ser jättevackert ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mee too! Har oxå köpt Orlys Mermaid Tale efter att Sminkans pappa utnämnt det till nästan årets vackraste :) Vi får se hur det står sig mot Dollish variant.

      Radera
  8. Hmm.. undrar om det inte är en knock off av en Youtube guru's nagellkollektion. Nagellacket som jag menar heter t.o.m Mermaids Tale. Googla så ser du nog att den är nästan likadan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittade "Julie G Mermaid Tale" (by Jesse's Girl Cosmetics) som såg ut ganska lika. Antar att det är den du menar? Vem som rip-off vem är lite svårare veta i indie-världen då de sällan skickar ut pressreleaser eller anger att kollektionen tillhör vår/sommar 2012 eller dylikt. Ser att Kelly på Vampy Varnish skrivit om Julie G kollektionen den 7de juni i år, och då hade Dollish version redan flyttat hem till mig. Men låt dom kopiera och inspireras av varann, mer att välja på för oss! (sålänge alla förstår att världen inte behöver yet another peridot kopia :)

      Radera
  9. Svar
    1. Jajemän. Kul att ni verkar gilla det!

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.