onsdag 1 augusti 2012

Uppdatering om frakenlacken och bilder på första lacket!

Mina tomma flaskor har äntligen kommit från Kina! Jag köpte 50 men fick 51, en i reserv ifall nån var trasig antar jag, bra initiativ. Men alla hade överlevt frakten så nu kan jag äntligen blanda mina pigment med basen och se vad det blir.

Efter undersökningen som ni svarade på (tack!) så har jag nu spikat färgerna. Det bli: ett mörkblått (bilder längre ner), ett grönt, ett turkos, ett mörkt rött och ett så svart som jag lyckas få det, kanske blir det mörkt grått beroende på nivån av holoeffekt. Om det blir en fortsättning på experimentet och fler färger utöver de här första fem så kan ni vänta ett orange och antagligen ett holoöverlack i den omgången, de föll precis utanför topp 5 listan den här gången.

Och så bilder på lacket då. Ni som fotar hololack vet att hela effekten aldrig fastnar på bild och det här är inget undantag. Jag jämförde det med Glitter Gal Marine Blue för att visa dels effekten och dels nyansen. Jag har inget köpt hololack som kommer i närheten av den här nyansen, Marine Blue är mycket grönare som ni ser.

med blixt

med blixt

lampljus

Glitter Gal Marine Blue till vänster/överst.

Glitter Gal Marine Blue till vänster

Jag behöver experimentera med övriga färger först för att se hur mycket SpectraFlair det går åt i dem, beroende på resultatet kanske det blir mer holografiskt i slutversion. Det är ju en avvägning mellan holoeffekt och pris eftersom SpectraFlair är den dyraste ingrediensen (ca 125:- per gram).

Lacket täcker på två lager och det är ca 7ml i flaskan (flaskan rymmer 10ml om man fyller den ända upp i halsen men det gör man ju inte med nagellack, penseln ska ju få plats med.)

Och så var det ju det där med namn... Har ingen aning om vad jag ska kalla varken kollektionen eller lacken!

32 kommentarer:

  1. Ser riktigt bra ut:)

    SvaraRadera
  2. Det gröna lär väl ska heta "cactus nånting"? ;) Kollektionen kanske kunde heta diffrents "shades of cactus". haha, jag har snöat in på cactus+nånting :D Kanske blir clichéigt dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, jag är så exalterad att jag skriver knasigt. "different shades of cactus" ville jag skriva där ovan.

      Radera
    2. Alla idéer är varmt välkomna! Jag är helt lost på den punkten ^^

      Radera
  3. Oooh, vad snyggt!!! Hoppas man hinner med o beställa ifall det blir rusning... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas, och tror, fortfarande att rusningen inte ska bli alltför stor isf ^^

      Radera
  4. Oh! Vad fint det blev! Keep up the good work Cactus! :D

    SvaraRadera
  5. Vilken snygg blå du har fått fram!

    SvaraRadera
  6. Åh vad lovande det ser ut!! Superfint! hejaheja!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och självklart kommer jag att köpa en av varje!!! SÅKLART!

      Radera
    2. Utan att ens ha sett dem, tänk om de blir gräsliga ^^ Haha

      Radera
  7. Oh, jag vill köpa! alla fem det vet jag redan nu, namn hmm helt klart något Cactus inspirerat varför inte Cactaceae (kaktus på latin)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De finns ju inte ens än :D Hihihi, det är kul att ni är så ivriga :) Ja, jag funderar på nått åt kaktus-hållet

      Radera
  8. Gud vad spännande, ska bli jättekul att få se allihop sen! Jag vill absolut ha minst ett av dina lack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att jag kan lyckas ta bilder som gör de rättvisa, aldrig har jag varit så frustrerad över att holot inte fastnar på bild som nu!

      Radera
  9. Riktigt fint, vad imponerad jag blir!

    SvaraRadera
  10. Om du har börjat på nån lista med vem som vill ha vad så vill jag ha det svarta/gråa, o det blåa o det turkosa...men främst det svarta....

    SvaraRadera
    Svar
    1. O glöm inte att ta betalt för frakten oxå!

      Radera
    2. Du kan vara lugn, ingen lista :) Det kommer bli en webbshop i Tictail's regi (som jag fick ett superbra tips om av en läsare) och jag kommer säga till i god tid innan vilken dag och vilket klockslag jag öppnar den :) Än är det långt kvar dock för jag ska skapa de andra 4 lacken och sen fixa etiketter till alla flaskorna. Jag satsar preliminärt på lansering i september.

      Frakt kommer adderas i webshoppen beroende på antalet flaskor man köper... De på Coop kommer tro att jag är galen när jag köper upp hela deras förråd av frimärken när alla flaskor ska skickas ^^

      Radera
  11. Olika kaktusnamn kanske? Hjälper gärna tilloch googlar lite om du vill ha hjälp. ;) Attan att det inte blev orange, men jag vill i varje fall ha ett av varje. Så klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan franka till ett orange åt dig iaf :) Problemet är ju att jag inte har flaskor så det räcker, pigment har jag så jag drunknar i det. Så ett orange lack är inga problem att fixa till så länge det får bo i en återvunnen flaska :)
      Och när jag har arbetat fram alla fem färger så ska jag skicka dem till dig för testning :) Men då blir det nog också i "fel" flaskor, det är priset du får betala för att få dem gratis ;)

      Ja, jag har funderat på sådana namn, om det nu finns lämpliga kaktusar med "mina" färger. Eller så plockar man upp ingenjörstemat och kör på matematiska och fysikaliska konstanter ^^ Extremnördigt :P ...Och ibland tänker jag att jag ska ge dem nummer bara, för att slippa problemet >.<

      Radera
  12. Jättefint lack! Det här kommer jag nog vilja köpa! Och absolut det gröna och det mörkröda, det kan jag säga utan att ens ha sett dem! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha, ni är roliga som vill ha lack i inte har sett än :)

      Radera
  13. Det är så spännande att följa utvecklingen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra! Jag vill gärna att läsarna ska känna sig involverade i processen för det är ju de som (förhoppningsvis) ska köpa dem sen :)

      Radera
  14. Gu vad fint det är! Så himla spännande att följa utvecklingen :)
    Himmelsk Holo skulle den kunna heta...kollektionen är väl Holo by Cactus? ;)

    /peachgirl

    SvaraRadera
  15. Ser ju himla lovande ut!

    Smart att sälja genom shop också, jag kommer att hänga på låset :)

    SvaraRadera
  16. Vilken vacker blå! Utöver det självklara alternativet med olika kaktusnamn så är ju jag grymt svag för natuvetenskapligt nörderi :) Vad sägs om olika grekiska bokstäver? Alfa, Beta, Gamma osv? Inte nödvändigtvis i ordning såklart, för den blå passar Omega eller Delta tycker jag :D

    SvaraRadera
  17. Då är det verkligen dags att hänga konstant på bloggen så man får reda på när shopen öppnas och man hinner med att beställa.. =)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.