söndag 13 januari 2013

Allmän uppdatering

Har haft lite för många järn i elden det sista... Jagar lackbas, jagar andra människor som jagar lackbas, arbetar om designen av bloggen, jobbet, gymmet...

Där emellan har det inte hunnits med att måla naglarna på väldigt länge nu, alla swatchinlägg ni fått i år har varit ur arkivet men det tog slut i veckan. Och utöver det har utväxten under konstmaterialet gjort att naglarna inte varit värda att måla på över huvud taget. En dryg centimeter blev det och bara den fria kanten hade material på sig till slut, så det åkte av igår. Ett par sprickor i kanterna på naglarna gjorde att jag fick klippa ner dem också.

Eftersom jag körde foliemetoden med ren aceton i en kvart var de en aning torra efteråt, för att uttrycka sig milt. Men nu när jag återfuktat dem och oljat dem så mår de bättre än de gjort på länge! Korta visserligen, men jämna och snygga och utan att ha flisiga kanter. De har verkligen trivts under materialet. Ska tillbaka till salongen på tisdag och göra en ny förstärkning, så efter det ser jag fram emot att kunna swatcha lack igen utan att riskera att ha ihjäl dem.

Ni får en bild på dem nakna för att ha nått roligare än bara textmassa...



I ran out of archive swatch posts during the week, that's why it's been a bit quiet. I also removed the gel from my nails today and cut them down quite a bit. Going back to the salon on Tuesday, so after that I can swatch again without risking ruining them. The picture shows them fresh out of captivity, just re-hydrated and oiled. I don't think they have ever been so healthy! They really like life under the gel.

14 kommentarer:

  1. They look very good and healthy.

    Mine are so yellow and stained! Buffing helps but I don't do it that often.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I did the mistake of buffing my nails too much for a while, I almost killed them! Never again ^^

      Radera
  2. Ser väldigt fina och fräscha ut! Kul! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, roligt att de äntligen inte driver mig till vansinne som de brukar göra :p

      Radera
  3. Jag tycker dom ser väldigt fina ut! Fin form.

    SvaraRadera
  4. Välmående naglar är en fröjd att se på:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det händer inte mig så ofta annars :p

      Radera
    2. Det var ju inte så jag menade:(

      Radera
    3. Å, nej, det vet jag! :) Du menade inte så, men _jag_ menade så :) Mina naglar mår oftast skit av att bli plågade med nagellack hela tiden, så jag tycker själv det är roligt att se att de för första gången på flera år, antagligen, mår riktigt bra :)

      Radera
  5. Kul att dina naglar mår bra med materialet och de ser friska och bra ut. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är förvånad, jag var lite rädd att jag skulle bli beroende av det så att naglarna var i uselt skick så fort jag tog av det. Över förväntan :)

      Radera
  6. De ser väldigt bra ut med tanke på att du hade material på de. Vart inte så med mig :( dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är nog väldigt olika beroende på material och hur man tar bort det!

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.