onsdag 7 mars 2012

Color Club - Sky High

Sista Take Wing lacket blev det blå Sky High. Härlig självlysande mellanblå med blålila flashar – i flaskan är de rödlila men på naglarna blir de blålila. Helt fantastiskt vackert! Jag tänker på sommar och hav och poolvatten :)






Tack vare att det är så pass mörkt så täcker det bättre än de andra i kollektionen. Fortfarande skirt dock. Tre lager tills jag inte störde mig på det lilla VNL som är kvar.

Formula: 3
Färg i sin genre: 5
Inköpsställe: Head2Toe


Och så jämförelsen, lite mer den här gången. Både China Glaze Island escape och Misa Paradise Shore har mörkblå lack så det blir de jag jämför med. Blue Iguana och Mermaid Dreams.




Alla tre lacken är glass fleck lack men partiklarna är aningen mer framträdande i Sky High. Sky High har en svagt turkos underton, det är en aning mer grönt i den jämfört med de andra. Både Blue Iguana och Mermaid Dreams är en nyans mörkare och Blue Iguana är i sin tur lite mörkare än Mermaid Dreams.

Det är så pass liten skillnad på dem att man inte ser att det är tre olika lack på naglarna vid en snabb blick. Tittar man lite mer noga så ser man att Blue Iguana är mörkare än de andra. Skulle jag välja bort en så skulle det bli Misa-lacket eftersom det ligger mitt emellan de andra två. För min del känns det motiverat att ha både Blue Iguana och Sky High i samlingen men jag har full förståelse för att en del nog tycker att jag är knasig ;)

6 kommentarer:

  1. Det är tokvackert! Men eftersom jag har både Blue Iguana och Mermaid Dreams så nöjer jag mig nog med dem. Tack för jämförelsen! :-)

    SvaraRadera
  2. Enormt snyggt. Tror jag måste ta och införskaffa några color club, fastnade för Fly With Me sååå härlig grön färg men även denna va super snygg:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du inga liknande blå redan så rekommenderar jag verkligen den här! Och det gröna och gula, de är nog mina favoriter också

      Radera
  3. Hmm, jag har ju redan de två andra lacken, men det här såg ju väldigt fint ut också.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du de andra så måste du nog inte ha det här med, men det är ju snyggt :)

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.