torsdag 22 mars 2012

Jämförelse mellan Hits - Trendy & Ozotic - 507

Hur många exakt likadana lack behöver man egentligen? Jag vet inte, men svaret är inte tre :p Trendy fick följa med när jag köpte alla andra Hits’ duokroma lack (eller ja, egentligen Trendy och ett till, men det tar vi en annan gång) trots att jag redan hade två dupes. Nu hällde jag ju SpectraFlair i Kicks Evening at Ch. Marmont så den utgår, men jag har kvar den i original på ett hjul och där ser den precis likadan ut som Trendy. Lack nummer tre är Ozotic 507, och det är alltså det och Trendy som jag jämför.







Båda lacken ligger i tre lager över svart för att få en rättvis jämförelse.

Som ni ser på bilderna är det ingen skillnad alls, och ingen i nån annan vinkel heller, de är exakta dupes. Penseln i Hits lacket är dock totalt hopplös. Jag fick rycka ut spretiga strån ur den för att det skulle gå att måla med den över huvud taget. Och den är ändå så pass stel att den gör märken i lagret under när man lackar med den. Så jag väljer Ozotic any day!

5 kommentarer:

  1. Oj , ja det var onekligen extremt lika varandra. Tur att det är snygga lack:)

    SvaraRadera
  2. De är verkligen fina båda två, och extremt lika!

    SvaraRadera
  3. Apropå nåt annat: Kan inte du göra en liten lista över alla dessa hemmagjorda lackmärken och var man kan få tag på dem? Brite Bird, Nerd Lacquer osv. Du brukar ju gilla att pilla med sånt. ^^

    SvaraRadera
  4. Lela - ja tur det :) Jag lär aldrig göra slut på lack i den här färgen iaf :p

    Helena - nä, totala dupes

    Kerstin - Väldigt fina

    Sarah - Ska se vad jag kan göra :)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.