onsdag 14 mars 2012

Gästinlägg: Kitty visar Dollish Polish!


Nu händer det roliga grejer! Jag har fått in min första gästskribent på bloggen och tycker det är jättekul! Hoppas att ni ska tycka det är lika roligt... jag tror det ;)

Kitty har ju florerat på min blogg både här och där sedan tidigare med bra tips. Hon har ingen egen blogg (än) men har en himla massa bra grejer att säga och visa så självklart får hon vara med här istället! Jag hoppas att det kan bli en återkommande grej :) Allt hon gör kommer ni hitta under etiketten "Kitty's hörna" så det är lätt att hitta tillbaka till det.

______________________________________________________________________________________

Hej lack-vänner, Kitty här som lånar utrymme i blogg-etern av den goda Cactus som jag har mycket att tacka för i mina stapplande steg som lack-nörd-rookie. Utan hennes eminenta konsumentinfo hur och var man beställer lack i USA så hade jag nog fortfarande suttit här med mina gamla Depend och Isadora (och enstaka OPI's för 150kr) … efter ett halvår sitter jag här med ständigt växande stash och beställer numera hela kollektioner och indie-lack som om det vore en självklarhet.

Apropå indie-lack märken så svarade mig Sminkan på sin blogg att hon inte hunnit titta så mycket på Dollish Polish Etsy store (för de är ju mest stängda hela tiden) Så då tänkte jag att det kan vi ju råda bot på, för jag råkade hinna klicka hem 3 kollektioner där för några veckor sen och hunnit swatcha och prova på några av lacken. Hoppas ni är förlåtande avseende bilderna, för jag har mest tagit dom för eget bruk och inte för att blogga.

Vi kan väl prova först med några ur Dollish Polish - Valley Of The Kings Collection? Den första jag provade var faktiskt Dollish Polish - Walk Like An Egyptian, men den är helt förskräcklig att fotografera! På underlacket Chine Glaze Swing Baby så ser de svarta glittren ut som hål eller gropar i lacket! Så tro mig, finare i verkligheten. På den mörkare, China Glaze Going' My Way så ser det anständigt ut, men helt klart rekommenderar jag en mörk bas till Dollish Polish Walk Like an Egyptian. 





På swatcharna ser ni förmodligen bäst skillnaden:



Jag är tyvärr inte så guldig av mig, men det kändes på handen som ett lyxigt och elegant lack till lite festliga tillfällen.


Nåväl, vi kan lika gärna ta med nästa lack från Dollish Polish, det mer lättflörtade Travelin' The Nile. Som underlack fick China Glaze Blue Iguana tjänstgöra.





På swatchen så bjuder jag på Blue Iguana med och utan Travelin The Nile.



Jag har faktiskt varit på Nilenkryssning och tyvärr ingenstans är Nilen så vacker som detta lack!

Vill minnas att det är två lager av varje. Applikationen av glittret är faktiskt helt okej. Det sprider sig bra och man behöver inte dutta så mycket.
______________________________________________________________________________________


Tack så jättemycket Kitty för det utmärkta inlägget, med jättebra bilder! Det kommer fler DollishPolish swatcher från henne framöver så håll utkik :)

Vad tycker ni om gästinlägg?

10 kommentarer:

  1. Kul grej! Tack Kitty för ett bra inlägg och tack till Cactus som låter oss andra bekanta oss med nya Nördar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mkt Helena! Hoppas jag kan bidra med något vettigt.

      Och instämmer självklart med åter tack till Cactus som till och med upplåtit en egen hörna till mig :)

      Radera
  2. Vad roligt att se Kitty här! Välkommen till oss bloggare! Och jätteroligt med lite swatcher av Dollish! Jag behöver ha lite koll när hon öppnar igen så jag vet vad jag vill ha. ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack o tack Sminkan, så lite så! Håll tillgodo, det kommer mera... ;)

      Radera
  3. Vad kul! Och fina swatches! Jag har knappt fått någon koll på alla indie-lack som ploppat upp på sistone, jag känner mig helt efter =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Roxcat. Jag har själv nyss börjat hålla ögonen öppna för indie lacken och lär mig det mesta av alla er som bloggar och kommenterar, tack för att NI delar med er!

      Radera
  4. Jättekul att läsa om Kittys upplevelser av Dollish Polish! Vågar man hoppas att man får äran att läsa hennes egen blogg någon gång i framtiden? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Jag trivs nog bra ett tag här i hörnet hos Cactus, det känns tryggt o fint :)

      Radera
  5. Tack Kitty! De här lacket ser jättefina ut, ser verkligen fram emot flera inlägg! :)

    SvaraRadera
  6. Tack Annie :) Jag övar på att fota för att ge dom rättvis presentation. Välkommen att hänga med på genomgången!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.