onsdag 26 september 2012

Award med frågor

Jag fick ett award av Gelic (tack så mycket!), och tänkte att jag kan göra halva uppgiften iaf ^^ Svarar på frågorna med skickar inte vidare konceptet, det lär nog cirkulera runt ändå tack vare er andra :)


1. If you only could keep 5 polishes of all the ones you’ve got, which one would you keep? (and you can’t buy any more, you’re stuck with the ones you got ;))
Pfffh, som om jag skulle kunna välja det! Inte en chans :p Antagligen hade jag försökt att ta 5 väldigt olika: ett hololack, ett neutralt creme, ett klassiskt skimmer... osv. Men det hade tagit mig halva livet att välja ur 5 specifika lack :p

2. I you have to choose one thing, would you fix your hair or you’re makeup before leaving home?
Håret. I den bemärkelsen att jag drar en borste genom det tre gånger innan jag går hemifrån. Smink kan jag gå utan även om jag inte måste välja :)

3. And depending on what you choose above, would you fix your [] or nails if you only was allowed to do one?
Håret igen. Och nu tänker jag att jag gör mig i ordning för att gå bort eller på fest eller nått, annars har jag inte naglarna lackade till vardags ändå. Det är ingen idé när jag ändå bara byter lack hela tiden.

4. If someone wanted to buy all your nail polishes, would you agree and in that case to what price?
Vissa av lacken i samlingen ser jag som lite smått oersättliga. Jag vet iaf inte var jag kan få tag på dem igen, eller få tag på dem till ens nästan rimliga priser. Så alla skulle jag nog inte sälja även om jag var i desperat behov av pengar. Annars hade jag nog kunnat tänka mig att sälja de ersättliga lacken och börja på ny kula och köpa de jag verkligen ville ha igen. Fast då måste ju försäljningen och nyinköpen gå jämnt upp. Och en snabb överslagsräkning säger att jag har lack för över 25 000 stående i Alex, så det blir mycket pengar :p

5. Name the ugliest polish you’ve seen if there is one?
Har inget på rak arm som jag inte äger själv. Men det där nalle-lacket jag visade för inte så länge sen spelade i en egen liga av gräslighet!

6. Name the nail art kind, if there is any, that you can’t stand see or at least like the least?
Tror inte det finns nån typ som jag inte tycker kan vara snygg, även om det finns typer som jag inte är så intresserad av att testa själv kanske. Däremot måste det vara snyggt gjort vad det än är, slarvar man och skyndar sig igenom och målar utanför eller inte tillräckligt så blir det aldrig bra. Halvdana konadstämplar där delar av mönstret fattas eller så, är himla trist att kolla på.

7. If you would get a disease that makes your nails be super short (they just don’t grow) forever, would you live with it or start using fake nails?
Ibland tror jag att jag har en sådan sjukdom, kassa gener kallas den :/
Jag tror att om jag helt förlorade hoppet om att nånsin få snygga långa naglar (mina egna) så hade jag lagt ner. Sålt av lacken och lagt ner bloggen, då är det inte roligt längre.

8. What’s your favorite nail polish color and finish?
Grönt, grönt och mer grönt. Och holo, holo och mer holo. Förvånad någon?

9.  What’s your favorite nail art kind?
Akrylfärg, för att det är så mångsidigt. Eller watermarble för att det gör mig förvånad över hur snyggt det är nästan varje gång.

10. Is there any reason that would made you stop painting your nails?
Om jag hade ett jobb där det bara inte gick att ha långa naglar eller måla dem. Det är ju inte som med smink som man kan ta av och på beroende på tillfälle. Naglarna får växa eller inte växa, man kan inte låta dem växa ut på kvällen efter jobbet :p Hade jag aldrig fått ha naglar som stack utanför fingertoppen hade jag nog struntat i dem helt.

11. What's the funniest/your favorite name of a nail polish (ie. not the brand)?
Oj vilken svår fråga... OPI har ju ett gäng bra namn (och många urusla). "Floam" kanske, det är ett roligt ord. Annars är jag ganska nöjd med namnen på mina egna lack ;)


Hoppas någon har känt sig underhållen av det här :) Det var bra frågor tycker jag, nagelrelaterade och inte "vad är din favoriträtt"-klass på dem :)

3 kommentarer:

  1. Va kul att läsa svaren, var ju lite klurande för att komma på frågorna ;) Tycker det var smart att köra varianten "halva uppgiften", eftersom skicka-vidare delen känns som det svåra ofta i sånt här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kedjebrevskonceptet är ingen höjdare tycker jag ^^ Och min hjärna var alldeles mos för att orka tänka ut 11 nya frågor, eller 11 saker om mig själv som är det minsta intressanta :p

      Radera
  2. Not when you're not writing in English...

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.