tisdag 13 december 2011

Eländiga veckan: H&M Sizzling Lime

Jag gillar ju egentligen ljusgröna lack, i alla möjliga nyanser. Men H&M’s Sizzling Lime tycker jag inte är lyckad. Den har en färg som hamnar mitt emellan ljusgrönt och guldgult, och som ser ut som snor. När jag tittar ner på mina naglar är snor allt jag kan tänka på! Det är nån underlig underton i det som inte alls funkar på mig, jag är nog för gul i tonen för det här, det ger mig bara rysningar.

Den här bilden stämde bäst med färgtonen
 


Formulan är skir, fyra lager och fortfarande VNL. Jag tror att den där lite transparanta känslan gör det ännu värre också, ännu mer som snor. Bläää.

4 kommentarer:

  1. Haha, ååh. Då har jag något att se fram emot! Köpte det i våras men har inte använt det ännu, bara swatchat på papper..

    SvaraRadera
  2. Nej, måste hålla med dig om att detta inte var vackert. Tror det är skimret som gör den ful i mina ögon, tycker den färgen är lättare att komma undan med om det är ett krämlack.

    SvaraRadera
  3. Nja, så skir som den är så känns det inte riktigt som att den färgen funkar.

    SvaraRadera
  4. Vanish Varnish - Du kanske får helt andra associationer och tycker mycket bättre om det :)

    Nailtastic - snorskimmer >.<

    roxcat - nä, skirheten gör det ännu värre!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.