onsdag 7 december 2011

Eländiga veckan: Namnlöst rosa

Vi fortsätter eländiga veckan med ett namnlöst rosa lack av okänt märke. Det är bara ett V på framsidan och orden Nail polish, sen inget mer, ingen lapp på undersidan, nada. Så säkerligen omöjligt att få tag på… varför nu nån skulle vilja ha det här.
Det är ett rosa skimmerlack, fast finishen drar lite åt frost. Bebisrosa, i en synnerligen osmickrande nyans, och det skriker tant om det, ett riktigt tantlack! Även om jag själv inte gillar rosa så har jag full förståelse för att andra gör det. Men alla andra rosa lack i världen är bättre än det här :p Det är ett av de äldsta lacken i min samling och jag har inte köpt det frivilligt, jag fick det på köpet när jag köpte smink.





Det är tre lager på bilderna, och det är skirt. Men framförallt blir det både bubblor och penseldrag och ojämt. Rys… Torkar inte heller.

9 kommentarer:

  1. usch låter vidrigt.. speciellt att det inte torkar. Den sämsta lackegenskapen enligt mig :)

    SvaraRadera
  2. Tantlack utan tvekan. Skänk till långvårdsavdelning... :D

    SvaraRadera
  3. Det bästa med eländiga veckan-bilderna är att se hur lövhögen varierar. Nästan som en liten följetong ^^

    SvaraRadera
  4. Kerstin - Eller hur!

    BrilliantNail - Ja, det funkar inte alls med lack som inte vill torka, går ju inte att sluta använda händerna för en dag :p

    Sminkan - Hihihi, där kanske de skulle uppskatta det :D

    Annie - Å det var illa! Är det ett så hemskt tema? :) Löven bara blir som de blir, de bor i bildbehandlingsprogrammet och kommer fram färdiga som clipart :)

    SvaraRadera
  5. Fniss, älskar eländiga veckan!

    SvaraRadera
  6. Nejdå, jag gillar temat! Men om lacket du visar faktiskt inte är så vackert så kan jag alltid titta på den lilla lövhögen... (och jag brukar jämföra högen mellan bilderna i ett inlägg för att se att de verkligen inte är lika varandra... *tönt*)

    SvaraRadera
  7. Annie - Hihi, ja lacken har då verkligen inte varit veckra hittills, så lövhögen kanske är finare :D ...Det hade ju varit snäppet roligare om jag haft riktiga löv med när jag fotade, då hade det varit samma löv ett par dar tills de vissnade :p

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.