lördag 3 december 2011

Models Own - Peacock Green

Jag tyckte att jag ju kunde testa det sista av Models Own lacken jag skaffade när jag ändå var igång. Peacock Green är ett av lacken i ordinariesortimentet och har synts på många bloggar. Av en anledning för färgen är verkligen underbar! En väldigt komplex kombination av gröna och grönturkosa nyanser, allt från djupt smaragdgrön till nästan blåturkos i vissa vinklar och ljusförhållanden, väldigt läckert.






Formulan blev jag inte lika entusiastisk över dock… Den är sådär klistrigt tjock som vissa lack är. Rinnig och tjock på en gång. Den försöker smita ner i nagelbanden men är tjock och geggig samtidigt. Gloopy hade varit ordet jag använde om jag skrivit på engelska. Täckte okej på två lager men tummen som har längre nagel behövde ett tredje för att bli jämnt.
Formula: 3
Färg i sin genre: 5
Inköpsställe: Models Own


Peacock Green has been shown on many blogs for a reason, the color is stunning! Great complex combination of green and turquoise ones. The formula is not as impressing though, runny and gloopy at the same time. Two coats on all nails but the thumb that needed three.

2 kommentarer:

  1. En fin färg, men det känns ju inte så värt om formulan ska vara sådär =/

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.