tisdag 6 december 2011

Eländiga veckan: Milani - Golden Lilac

Jag kom på den perfekta idén att passa till mina eländiga naglar! Jag vill ju som sagt inte lacka med fina lack på stympade naglar, så då får jag ta de inte så fina lacken. Ergo: ”Eländiga veckan”! Jag kör på temavecka (kanske blir den längre än en vecka, det beror på hur många lack jag kan rota fram) och visar upp lacken i min samling som jag tycker sämst om. Antingen för att de har kass formula, trist finish eller en färg som jag personligen inte gillar. Och jag ber om ursäkt i förväg ifall jag visar upp ditt favoritlack under veckan ;) Det här är ju helt tycke och smak bara!
Betygen uteblir under veckan, allt är ju kass :p Och jag ska bara visa lack som inte varit med på bloggen förut, inga repriser! Vilket blir lite av en utmaning tror jag :) Jag har ju visat förfärliga lack emellanåt annars med, så länkar till äldre inlägg kan det nog tänkas bli.
Vi började igår, ifall nån undrar, med det knas-gröna från Kiko! Och nu tar vi Milani Golden Lilac… som vi alla kan se är helt igenom rosa, så redan där har nått gått fel med den här produkten. I övrigt är den skir, skir och lite mer skir. Sen är det guldfärgade flaskes/glitter i som livar upp lite men knappast räddar det. Antingen kör man på ett eller ett par lager varpå omgivningen inte märker att man har nagellack på. Eller så layerar man det uppe på nått annat rosa. Men ska man ha fram ett layeringlack så finns det ju ca 58 000 lack i världen som är roligare än detta :p



 

Jag jobbade verkligen för att fånga guldglittret här, och det är ju inte
så dumt... när det syns.
Igelkottsfingret ligger bra under sin lövhög :D

Förutom skirt så är det även hemskt rinnigt. Det är 4 lager på bilderna och ni ser ju hur mycket effekt det gjorde… Torkar gör det inte heller, inte ens första lagret. Ett perfekt lack att officiellt starta Eländiga veckan med!

Vore jättekul om nån mer hänger på och visar sina hopplösa fall under veckan! Min utmaning blir att kombinera det här temat med övriga teman som jag redan har igång :)

11 kommentarer:

  1. Vad kul med eländiga veckan! Ska se om jag kan lacka med något hemskt så att jag kan vara med. Och du har rätt, det här lacket var verligen inte något att hänga i granen. :-)

    SvaraRadera
  2. Haha du har så roliga teman :D Jag ska tänka efter om jag har nåt eländigt så kan jag vara med på ett hörn också ;)

    SvaraRadera
  3. Varför tänker jag på adam och eva när du täckt för ena nageln med blad?:D Smart!

    SvaraRadera
  4. Vilket roligt tema! Och vilket otroligt skirt lack =/

    SvaraRadera
  5. Vilken smart ringfingerlösning :)
    Ska kolla om jag kan hitta någon riktig fuling i min samling (brukar faktiskt slänga lack jag inte gillar direkt, annars står de bara där och irriterar mig. Eländiga veckan låter ivf jättekul

    SvaraRadera
  6. Klockrent! Är inte hemma just nu men ska försöka hänga på senare i veckan eller början på nästa vecka :)

    SvaraRadera
  7. Vilken kul idé! Och smart sätt att dölja nageln på =)

    SvaraRadera
  8. Nailtastic - Ja gör det! Det vore jätteroligt att se vad andra har i samlingen som de inte gillar :D

    Helga - Man gör så gott man kan :) Ja leta lite du med och se vad för godbitar du hittar ;)

    Camilla - Hihi :) Ja ett bildbehandlingsprogram kan man göra mycket med :)

    Annie - Ja, det är inte ett vidare kul lack :p

    BrilliantNail - Istället för konstmaterial: löv ;D ...Jag har inte haft det lätt jag heller, de riktiga nilotterna har jag redan visat och gjort mig av med, nu får jag gräva djupt i lådorna :)

    Lacklycka - Ja gör det! Jag hittade en del eländigt i gömmorna så veckan blir nog längre än en vecka tror jag, så det finns gott om tid :)

    Agneta - Ja, man får ha den vinkeln ibland med ;)

    Roxcat - Jag hoppas det blir roligt :) ...Ja löven fanns klara att använda, så det passade bra :)

    SvaraRadera
  9. Haha, jättekul idé på tema! Lite på tvären så där! F ö tycker jag dina naglar ser fina ut även i kortare skick och hoppas den illa stympade snart kryar på sig!

    M v h Charlotte

    SvaraRadera
  10. Charlotte - Tack så mycket :) Det är mest jag som avskyr dem när de är korta, andra bryr ju sig inte lika mycket :p Men de blir så breda och nästan kvadratiska tycker jag :/

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.