onsdag 11 januari 2012

Coastal Scents - Comet

Mina naglar (och nagelband) är så sorgliga att man blir ledsen av att titta på dem… så jag har fixat till dem lite i bildbehandlingsprogrammet. Färgen på lacket är inte påverkad dock! Jag ville komma igång med riktiga blogginlägg nu efter pausen med listor och lack som jag vill köpa istället än lack som jag har. Så jag får gå runt problemet med att naglarna vägrar samarbeta.
Lacket är Comet från Coastal Scents, det första jag testar från dem. Det är mörkt blågrönt med grönt skimmer och en svag duokrom skiftning i mörkblått, nästan blålila. Man får titta noga för att se det och det dyker bara upp i vissa vinklar. Inte tillräckligt för att jag ska kalla lacket duokromt men jag antar att nån hade den tanken när de gjorde det. I solen så syns det även lite blått skimmer.




Formulan på lacket är bra, det täckte på två lager, men penseln var lite i kortaste laget vilket gjorde det en aning svårjobbat. Det är överlack på bilderna för en gång skull, det ville inte bli riktigt så blankt för sig själv.
Formula: 4
Färg i sin genre: 4
Inköpsställe: Coastal Scents USA (man kan köpa smink-produkterna direkt från Coastal Scents Europe men de har inte nagellacken.)

8 kommentarer:

  1. Det där gillar jag, ser väldigt fint ut!

    SvaraRadera
  2. Oj så fint! Jag visste inte ens att CS hade lack...

    SvaraRadera
  3. Trevlig färg, värt att köpa bara för den fina flaskans skull:)

    SvaraRadera
  4. Lacket ser ju fint ut men flaskan är nästan finare!

    SvaraRadera
  5. Nailtastic - Ja, det är en trevlig färg!

    Mrs Data - den är inte dum :)

    Kerstin - Nä det var nytt för mig med när jag tittade över CS hemsida, var tvungen att beställa några bara för att testa :)

    Annie - Blågrönt kan inte bli fel :)

    Helga - ja det är en passande bild på flaskan

    Lela - Fast ska man ha en för flaskans skull så tror jag det finns roligare lack att välja :D

    Lacklycka - Så "platt" bara, penseln blir så kort... men fin är den ju :)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.