fredag 27 januari 2012

Svart holofranken

Vi slår på stort med ett holo till denna holofredag, den här gången ett frankenlack med SpectraFlair. Jag fick en ny leverans av SpectraFlair hem i veckan, det andra frankade jag slut på rätt fort. Den här gången är det en annan storlek på dammpartiklarna så det är mycket mer holografiskt! Det gamla fick man ha i så mycket av för att få effekt men det här är betydligt drygare. Men det fattade ju inte jag vid första försöket utan hällde på som vanligt :p Så nu blev det nästan onödigt holografiskt. Men men, det är ju inte hela världen :)




Testade alltså att göra ett svart hololack eftersom det är en lite teknisk övning, de blir ju så lätt gråa som sagt. Och det drabbades jag också av, antagligen för att jag hade ”för mycket” holo i. Men det är i alla fall märkbart svartare än Revvvolution, om än inte så svart som Bridal Veil… som synes på jämförelsen:

Vänster till höger: Bridal veil, frankenlack, Revvvolution... och sen lathet :)
Ett lager av vardera.







Receptet är ett gammalt svart skimmerlack från H&M som stod och skräpade – därav flaskan – några millimeter av flaskan av Bridal Veil och en gnutta klarlack. I brist på suspension base är det bra att ha i ett befintligt hololack så att holopulvret inte sjunker lika lätt. Och jag lär ju inte använda Bridal Veil särskilt mycket så det gjorde inget att jag frankade upp lite av flaskan. (Jag funderade på att ge bort Bridal Veil till nån av er som kommenterat på det inlägget och tyckte om det, men än så länge vill jag nog behålla full kollektion. Får se om jag ändrar mig så småningom, det är nog inte omöjligt.)

Vad ska jag med det här till då tänker ni, jag gillar ju inte svart? Nä, men det är kul att se om jag kan lika bra som tillverkarna! Och jag vågar nog påstå att jag klår Color Club i alla fall ;)

20 kommentarer:

  1. Svar
    1. För ett svart lack så är det ju helt okej :)

      Radera
  2. Sedärja, du kanske har din nya karriär spikad nu :) Klistra på en handskriven lapp och sälj för 15 dollar flaskan (minst)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad jag önskar att jag kunde leva på att göra nagellack! Det hade ju varit rena drömmen... Fast jag skulle nog få sälja dem bra dyrt bara för att gå jämnt upp med pulver, lack, flaskor och frakt på allting...
      Och den här kan jag inte sälja, den har jag andra planer för :)

      Radera
    2. Ja det var ett passande namn :D

      Radera
  3. Yowza... ser riktigt läckert ut! Och du ar ju helt klart slagit CC. Well done!

    SvaraRadera
  4. Ojojoj, så fint! Var får man tag på SpectraFlair?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom eBay-försäljaren som sålt det tidigare har försvunnit så beställde jag det av Kitties på bloggen http://morenailpolish.blogspot.com/ Supesrnällt av henne att erbjuda den tjänsten!

      Radera
  5. Så himla fint! Älskar svart + älskar holo.. måste beställa holopulver...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt roligt att leka med :)

      Radera
  6. Vad fint det ser ut! Både i flaskan och på nageln!

    SvaraRadera
  7. Det ser supersnyggt ut! Jag skaffade lite SpectraFlair för några månader sedan men jag har fortfarande inte vågat mig på att franka något.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å då måste du göra det, det är hur roligt som helst! Jag vill se sen vad du hittar på med det också :D

      Radera
  8. Ja jäklar! Vad det ser häftigt ut i flaskan :) Jag har också spectraflair men har bara gjort ett överlack än sålänge... hmm.. skäms lite nästan ;) Skyller på dålig fantasi eller nåt. Men det kanske kommer :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett överlack är ju väldigt mångsidigt om inte annat, så det är en bra start. Men du får allt hitta på några fler så du kan visa upp dem på bloggen! :D

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.