onsdag 25 januari 2012

A-England - Saint George

När jag tog upp flaskan med Saint George ur paketet tyckte jag att det var ett av de minst spännande lacken där, mörkt och lite mesigt holografiskt. Men när det väl kom på swatch-hjulet och sen naglarna så hände det grejer! I halvtaskig allmänbelysning så ser det bara ut som ett mörkgrönt lack med skimmer i. Men så fort det får lite ljus på sig, även om det bara är en svag lampa, så fullständigt exploderar det i holo och färg. Holoregnbågar är ju alltid blåtonade, och här bidrar de till en kall ton i det gröna och gör det till grönturkos magi. Kan inte sluta stoppa in handen under skrivbordslampan, så det tar tid att skriva det här inlägget :p
Det enda jag kan önska är att det var lite mer holo i. Det är mer än i de tidigare hololacken från A-England – Tristam och Lady of the Lake – men det är ändå betydligt mindre än i superholografiska lack från andra märken.





med blixt för att försöka fånga lite mer av magin

i sämre ljus... betydligt tristare

Formulan är toppen. A-England har ju skaffat sig ett väldigt bra rykte när det gäller formulan och det här lacket är inget undantag. Det är väldigt lättmålat, täckte på ett flödigt lager (fast jag gjorde två i alla fall på gammal vana) och torkar snabbt och högglansigt.

Formula: 5
Färg i sin genre: 4
Inköpsställe: A-England (i skrivandets stund finns det inte på hemsidan än)

6 kommentarer:

  1. Japp... Fortfarande avis....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihihi, det är en svår dag idag, mycket avundsjuka ;D

      Radera
  2. Satt bara för en liten stund sedan och kikade på detta på Ilarowe's hemsida:)Verkade vara många fina i The Legends Collection:)
    Sugen på lite för mycket just att jag skulle behövt ha en extra månadslön för att stilla begäret;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag känner också det, kan inte gå utan ett ordentligt jobb för länge, måste få beställa alla fina lack jag har ögonen på :p

      Radera
  3. Bedårande vackert! Det här vill jag definitivt ha så småningom!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.