fredag 13 januari 2012

Priser på nagellack hos olika e-tailers

Nu blir det konsumentupplysning igen! :)

En av mina underbara läsare, Kitty (tyvärr utan egen blogg), mailade mig häromdagen med en toppenbra grej! Hon hade börjat på en matris med prisjämförelser på nagellack mellan olika e-tailers. Ett gigantiskt jobb som jag aldrig hade gett mig på själv med tanke på hur mycket det är man måste gå igenom. Så det var supersnällt av henne att hon ville dela med sig till mig, och till er!
Jag fortsatte på den sen och la till några e-tailers till och fler fraktalternativ.

Ni kan hitta listan här i ett Google-dokument, den blev för bred för att få plats på bloggsidan :p
 
När ni läser den så observera valutaskillnaden, vissa priser är i dollar och vissa i pund. Tänk också på att priserna är färskvara, de kommer garanterat att ändra sig! Hoppas att nån tycker det är bra information :) Vill ni hitta tillbaka till den senare så kommer det att hamna en permanent länk till den under fliken Köpguide.

 


Om det är fler som har kompletterande info så är det självklart fritt fram :) (Tack Agneta!)

18 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ni kan gärna lägga till de andra två Flate Rate Box-alternativen på TransDesign också. http://mynailmania.blogspot.com/2011/12/flat-rate-box-pa-transdesign.html
      65$ för upp till 42 flaskor och 80$ upp till 66 flaskor.

      Vet inte om det är samma för Nailsupplies eller inte.

      Radera
    2. Jag la till det, plus en länk till ditt inlägg, så de som tittar inte missar all din bra'iga info :) Tack så mycket!

      Radera
  2. Jisses vilket jobb!! Men verkligen en kanonbra lista :)

    SvaraRadera
  3. Sedär :) Bra idé med Google Docs, Cactus! Och bra med din kompletteringar. Inom EU tillkommer ju inte tull+100kr hanteringsavgifter som ibland kommer som en tråkig överraskning o sabbar hela poängen med det billiga styckpriset.

    SvaraRadera
  4. Vilken bra ide, det gillas!

    SvaraRadera
  5. Toppen toppen toppen!

    SvaraRadera
  6. Så bra att ni gillar den, hoppas den kommer till användning! :)

    SvaraRadera
  7. Wow, vilken bra lista! Tusen tack!

    SvaraRadera
  8. Jättefin lista - men fraktén på nailderoyale går at få billigare, jag betalade 13.95 dollars + knappt 2 dollars (i försäkring) för frakten av et paket, som vägde max tillåtna. Bestod av 9 stk 15 ml lack och en stor flaska Seche Restore. En bit under de angivna 50...
    Mvh Else

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var det nyligen? Jag tror att de har ändrat frakten för inte alls länge sen, senast jag beställde var det inte heller sådär dyrt. Förvirrande annars att de beräknar fram en kostnad innan man lägger ordern och sen blir det en helt annan :s

      Radera
    2. I november! Men de har väl höjt fraktpriserna då, jävlars oxå! Tycte NdR hade bästa kundservicen ever, men om de blir så mycket dyrare nu kanske jag ska ge Transdesign en chans..

      Radera
    3. jag testade oxå, precis som Cactus att checka ut en korg med 9 lack och fick inte SFR box att välja på heller, utan endast dom fraktpriser som listas i filen. Men jag mailar till kundtjänst nu och frågar om det här stämmer att det inte finns billigare alternativ! (så vi inte far med osanning här :)

      Radera
    4. Det är bra Kitty! Ordning och reda :D

      Radera
    5. Tog några dagar, men nu har jag fått svar. Tyvärr är det dyrare nu.
      ***********
      Thank you for your email.

      We have recently experienced many issues with our consumers from overseas, including lost of package, package didn’t get to them for almost 90 days, and package shipped but the product was all gone.

      We decided to send the orders via Express Mail only.
      It costs more than Priority Mail International, but EMS has tracking service, insurance and it will be faster than Priority Mail.

      IF you have any questions, please let us know.
      Sorry for the inconvenience.

      AKiko
      Nailderoyale.com
      Customer Care
      info@nailderoyale.com
      714-843-9500

      Radera
    6. Tråkigt om paket försvinner, men samtidigt tråkigt om man inte som köpare får välja om man vill stå för den risken såsom man gör hos andra e-tailers. Jag kommer iaf inte betala sådär dyrt för frakt, det går lixom inte ihop sig. Då riskar jag hellre ett förlorat paket då det nästan är billigare i längden...

      Radera
    7. Ja! Jag hade också hellre tagit chansen, alla mina paket från dem har kommit fram jättebra utan problem. Nu blir det svårt att motivera inköp från dem i fortsättningen. Himla synd!
      Men bra att vi vet säkert, så toppen att du mailade!

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.