söndag 6 november 2011

Längst ner i Helmer: Locia - 22

Jag fick önskemål om fler "Längst ner i Helmer" inlägg och jag har ett par till på lager, och fler lack i Helmer förståss. Jag började ärligt talat att köra dem som nödlösning när jag hade köpstopp och inte fick in nya lack, och jag trodde inte att de skulle vara vidare kul att titta på. Det är inte de inläggen som jag fått mest kommentarer på om man säger så :p Men det var roligt att höra att de uppskattas, så då ska jag potionera ut dem med jämna mellanrum! :)

Locia är ett märke jag inte kan påminna mig att jag sett i något annat sammanhang än när jag köpte de tre flaskorna jag har. Det här är ett av dem, 22, ett klassiskt rött skimmerlack. Finns inte så mycket att säga om det mer än så, det är rött helt enkelt. Och snyggare i verkligheten än på bilderna, ingen sol idag... (not: alltså före ljusboxens tid)



Formulan är suverän, det är lättmålat och täcker perfekt på ett lager. Säkert den gamla sortens formula med spännande ingredienser. Luktar äckel päckel.
Formula: 5
Färg i sin genre: 3

Inköpsställe: Fysisk butik


Nån annan som har Locia lack? Har de roligare färger än rött och rosa också?

4 kommentarer:

  1. Snygg färg. Har aldrig sett märket fast jag tror inte jag ska köpa det med tanke på doft beskrivningen. Äckelpäckel, längesen jag hörde det :)

    SvaraRadera
  2. Åsa - Nä, det verkar inte vara ett vidare vanligt märke. Och ja, doften var ingen höjdare :p

    SvaraRadera
  3. Har varken sett flaskan eller hört talas om märket innan.

    SvaraRadera
  4. Agneta - nä, inte jag heller, förutom de tre jag har

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.