onsdag 8 juni 2011

Essie - Coat Azure

Coate azure är ett riktigt bra blått lack. En ganska ljus blå utan att för den saken skull vara ljusblå, om ni förstår hur jag menar. Det är lite dämpat och ganska milt blått och med en hel del skimmer i. En trevlig färg. Jag har inget annat i den nyansen och kom efter ett tag fram till att det beror på att den helt enkelt bara är trevlig. Inte en färg som får hjärtat att slå fortare, bara trevlig. Ett bra sommarlack är det dock och jag kan tänka mig att den blir använd nu i sommar. I solen blir det väldigt snyggt - som på bilderna - medan det är rätt mesigt i skuggan.


Formulan är strålande, två lättmålade lager räcker gott och väl. Efter att ha testat två Essie lack nu kan jag konstatera att jag gillar deras pensel, den är smal och lättmanövrerad så att lacket bara hamnar precis där man vill.
Formula: 5
Färg i sin genre: 3

2 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen skimret i detta. Hade nog tyckt att det var lite trist utan det.

    SvaraRadera
  2. Ja, utan skimret hade den varit lite trist

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.