torsdag 30 juni 2011

Sinful Colors - Mint Apple

Alla mintgröna färger måste heta nått med äpple tydligen, fantasifullt…
I flaskan tyckte jag att Mint Apple såg ut som en typiskt trist färg. Det är ytterligare ett lack som köptes utan att jag visste hur det såg ut innan, och när jag fick hem flaskan blev jag lite besviken på det. Men allting ska ju testas och när jag väl fick det på naglarna så blev jag positivt överraskad. Det är en mild och lugn färg, lite knasig förståss för det är ju grönt, men elegant för att vara ett grönt lack. Det är en väldigt dammig grön nyans med en hel del blått i. Det har lite mikroglitter i silver och guld, tror jag det är i alla fall, det är sånt fint glitterdamm att det är svårt att avgöra färgen på det.


Formulan är trevlig, det täcker bra och jag målade tre lager för att få det riktigt opakt överallt. Hade man varit noga och målat tjocka lager hade det nog blivit bra med bara två, VNL var inget problem.
Formula: 4
Färg i sin genre: 3

Inköpsställe: CherryCulture

3 kommentarer:

  1. Jag gillar färgen! Men jag håller med om äpplena. Förstår inte varför...

    SvaraRadera
  2. Fint, om än inte spektakulärt. Av någon anledning är Sinful Colors ett märke jag inte är så intresserad av. Har antagligen att göra med att jag inte gillade hur flaskan kändes i handen.

    SvaraRadera
  3. Nä, verkligen inte spektakulärt, bara ett trevligt lack rätt upp och ner. Jag tycker flaskorna ser lite småroliga ut, men de är jobbiga att hålla i när man ska fota eftersom de är tjocka där man har de korta fingrarna. jag får alltid vända flaskan upp och ner på fotona! :p

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.