måndag 27 juni 2011

Zoya - Anaka

Anaka är ett typiskt rosa Zoya-lack. Jag börjar få en tillräckligt stor samling av dem med tanke på att jag inte använder dem så ofta, så jag får nog lägga band på mig. Men alla är fina på sitt sätt. Anaka har det typiska Zoya-glittret och klart lila toner, det är en kall rosa nyans.
Eftersom långa, rosa naglar var lite väl mycket för en arbetsdag tyckte jag, så satte jag en konadstämpel på ringfingret som accent, det gjorde det lite mer elegant.



Formulan är också typiskt Zoya, lättlackat. Det är tre lager på bilderna men två hade nog räckt om de var tjocka och nogranna. (Förutom på ringfingret där det är fem eftersom jag klantade mig med konaden några gånger och fick måla över misstagen)
Formula: 4
Färg i sin genre: 4

Inköpsställe: Nail de Royale

3 kommentarer:

  1. Härligt rosa! Mina tankar går åt karameller!

    SvaraRadera
  2. Ja, lite åt det hållet :)

    SvaraRadera
  3. JAg är inte så förtjust i Anaka längre. Var det nog i högre grad när det kom ut men nu är hon knappast det rosa jag sträcker mig efter mest. Nå, hon kanske får en renässans någon gång...

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.