lördag 25 juni 2011

LA Splash - Mystique

Mystique är ljust blåturkost med glitter. Färgen är väldigt snygg men glittret hamnar liksom under lacket och gör att det ser knottrigt ut. Själva glittereffekten är väldigt sparsam eftersom det mesta av glittret döljs och ytan ser ut som om man målat många lager snabbt och det bubblat sig. Ingen snygg finish tycker jag!


Jag upplever formulan som lite tjock och svårmålad. Det vill inte riktigt rinna ut ur penseln och fastna på nageln. Men eftersom det är tjockt så täcker det bra, två lager räcker för att få det helt opakt. Tyvärr blir det penseldrag i det av samma anledning, som inte är så snygga. Får absolut försöka späda det här lacket lite och se om det blir bättre.
Kombinationen knottrligt glitter, tjockt och penselstreck gör att formulabetyget blir lågt, och glittret sänker också färgbetyget ett snäpp eftersom det inte alls passar in så som det är nu. Det finns mycket bättre turkosa lack än det här, både med och utan glitter. Vill man ha ett ljust turkost glitterlack är ju Zoyas varianter ett oändligt mycket bättre val.
Formula: 2
Färg i sin genre: 3

Inköpsställe: Cherry Culture

2 kommentarer:

  1. Vad trist att du fick en sån besvärlig rackare. Jag har en som är som du beskriver, Komodo Dragon, men mina andra är superbra! Den här har jag aldrig hört talas om innan. LA Splash har ju bra turkosa glitter men de är ju glitter i en klar bas, som alla deras "sparkling-lack".

    SvaraRadera
  2. Det är bra att veta att jag ska hålla mig borta från Komodo Dragon, det räcker med ett lack som är så här!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.