tisdag 3 maj 2011

China Glaze - 108 Degrees

Det här var ett rosa som hette duga! Detta är 108 degrees ur Island Escape och det är helt hysteriskt rosa. Det är ett rosa jellylack med massa rosa glass flecks. Det är även blålila skimmer i vilket skapar en väldigt häftig effekt, klicka gärna upp bilderna för att se det bättre. Jag har inget som är så här rosa, det lyser liksom av sig självt! Det går inte att låta bli att slänga ett öga på naglarna lite då och då när man ser nått självlysande rosa flasha förbi i ögonvrån.

Eftersom det är ett jellylack så är det inte vidare opakt, det krävs många lager för att helt slippa VNL. På bilderna är det tre lager men jag kan fortfarande ana VNL om jag tittar noga och det syns ganska tydligt på bilderna. Kanske är ett opakt rosa lack under en bra idé med det här.
Jag tycker det här är ett riktigt sommarlack! Jag lär använda det en del i sommar. Och det är nog jättesnyggt som pedikyr också.
Formula: 3
Färg i sin genre: 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.