onsdag 25 maj 2011

CND - Raspberry sparkle

hjulet ser Crimson Sparkle från igår och Raspberry Sparkle (nr 14) väldigt lika ut. På naglarna och med tre lager är skillnaden däremot stor. Efter den fantastiska Crimson blev jag lite besviken på Raspberry. Den är mycket mer platt och liksom bara lila glitter, punkt. Trots solsken och bästa möjligt förutsättningar gör den inte mycket väsen av sig. Det glittrar jättemycket i solen, det är inte det. Men efter de andra så hade jag hoppats på mer än bara ett lila glitter punkt. Jag letar och letar efter en duokrom effekt och kanske är det lite i silver, eller så inbillar jag mig bara för att jag vill hitta det. Nä, inte alls lika kul som de tidigare.
Dagens avvikande färg på tummen blev Rodeo Fanatic från China Glaze. (Scrangie-bild här.)  Ett helt underbart mörkt blå-turkos lack som jag av någon underlig anledning inte haft som full manikyr. Det tog lite emot att måla över det för det är så fint. Men jag är glad att jag gjorde det för över Rodeo Fanatic tog sig Raspberry riktigt bra, det blev en fin lite dammig rosa-lila ton som ändrar färg beroende på ljuset. En väldigt kall ton med vad som ser ut att vara mycket silver men väl är kombinationen av lila glitter och blå bakgrund. Så tummen blev behållningen av dagens swatch.
Ett lager, inte mycket effekt:

Två lager:

Tre lager:



Lite duokromt i silver, men kameran lyckas fånga det mer än det syns i verkligheten!

Formulan är bra som vanligt, kanske lite mindre drag i effekten i den här, mer som nr15 än nr13… å dessa namn.
Formula: 4
Färg i sin genre: 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.