lördag 7 maj 2011

Sammanfattning: China Glaze - Island Escape

Nu när jag har hela Island Escape får jag ju göra en sammanfattning också!

Jag tycker om den här kollektionen, den är verkligen somrig. Sen hade jag gärna bytt ut det orangea mot till exempel ett turkos eller så för orange är som vi konstaterat inte min grej. Just den orangea tonen känns också mer höst för mig än sommar, det kunde varit mer gult i det. Men jag ska sluta gnälla på det stackars orangea, alla andra lacken är ju jättefina!
Som kollektion betraktad kan jag dock tycka att den är lite splittrad, med både cremelack och mer jelly-aktiga lack med massa glitter. Jag kan tycka att Zoyas idé att dela upp kollektionen i två delar, en med creme och en med glitter, är bättre. Det gör ju dessutom att det blir fler lack totalt sett om man ska fylla två kollektionshalvor :)
Favoriterna på delad första plats är Cha cha cha och Elecric Pineapple, sedan ligger de i ordning.







Som kollektion betraktat får Island Escape en fyra i betyg, enbart grundat på mitt eget tyckande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.