söndag 22 maj 2011

CND - Sapphire Sparkle

Ni var helt eniga om att ”nr 15” stod högst på önskelistan så självklart börjar vi med den!
Jag klarar verkligen inte av att hålla reda på femton likadana flaskor med snarlika namn så nu är risken stor att Sapphire Sparkle kommer få gå under namnet ”nr 15”, men men... I flaskan ser den ut som handtvål med glitter i, precis som de andra, men på naglarna blir det ett litet fyrverkeri i turkos, blått, lila och rosa. Den ändrar färg nått fantastiskt beroende på vinkel och är lite som en glittrig version av Ozotic-lacken som också innehåller massa färger på en gång.
Jag målade det över svart eftersom effekten syns bäst då. På tummen provade jag det med grått lack under istället för att se hur det blev. Och visst, det blev också väldigt fint, men det kan inte riktigt mäta sig med hur det blir på svart.
Jag lyckades komma ihåg att fota mellan lagren för att visa hur det förändras med antalet lager, så det här inlägget blir minst sagt bildtungt.
Ett lager då:

Som ni ser är det mest svart, visserligen med ett fint glitter men det ger ändå ett mörkt intryck så att säga.
Vi tar två lager istället:


Nu börjar det ta sig. Det ser lite mer ut som ett färgat lack än som glitter på svart. Även på det grå blir det lite effekt, det syntes knappt med bara ett lager.
Tre lager till slut:



Nu ser det helt fantastiskt ut! Jag får genast associationer till Orly’s Cosmic FX-kollektion, det här hade lätt platsat där… om det bara var ett lack nu då och inte två i kombination. Även på det grå blev det riktigt bra och syntes tydligt. Det ser ju fortfarande ut som ett grått lack men skimret är väldigt snyggt. Hade det varit ett grått lack med det här glittret ”inbyggt” så hade jag ju kastat mig över det och tyckt att det var helt unikt. Men nu blir jag bortskämd med hur häftigt det blir på svart så jag är inte riktigt lika entusiastisk.
Jag försökte fånga hur färgen ändrar sig med betraktningsvinkeln. Bilderna blev visserligen usla och suddiga men jag tar med dem som bonus bara för att visa färgen.


För er som orkat skrolla hela vägen hit ner kan jag säga att det var lättmålat och att jag tycker penseln är bra. Min enda invändning är att jag tycker att effekten efter tre lager borde ha kommit redan vid två. Men på det hela taget är det ett fantastiskt lack. Nu har jag ju inte lackat med de andra men min gissning är att om man bara ska välja ett ur den här kollektionen så borde det bli detta!
Formula: 4
Färg i sin genre: 5

7 kommentarer:

  1. Wooho! Skitsnyggt ju. Jag föredrar nog till och med det över grått, då det gav en lite mer ovanlig och intressantare look än över svart. Kanske inte i längden förstås, men på dina bilder iaf. :)

    Stört snygg effekt! Nu röstar jag på 12 härnäst. :D

    SvaraRadera
  2. Jag har också Sapphire Sparkle och är glad att den inte bygger upp snabbare eftersom jag vill använda den över färgade lack för att ge ett ganska diskret skimmer. Jag har använt det över t.ex rosalila med i mina ögon fint resultat. Sen är det ju ascoolt så som du använder det också men som sagt, möjligheten att själv bestämma hur distinkt skimret ska vara är ett plus i min bok.

    SvaraRadera
  3. Åh, jag dreglar lite över den sista bilden! :)'' Superfint.

    SvaraRadera
  4. Vilken snygging! Har faktiskt bara ett effects-lack och det har stått oprövat i drygt ett år.

    SvaraRadera
  5. Chaosophia - Ja, den grå kombinationen är ju onekligen mer unik... jag gillade den riktigt mycket efter ett tag också, den liksom växte :) 12 coming up!

    Sminkan - Ja, det är klart, vill man bara ha ett svagt skimmer så är det ju perfekt, det är bara jag som är otålig :p

    Elin - Ja visst blev det!

    Nailtastic - Vilket av dem? Testa testa! :)

    SvaraRadera
  6. Åh, det här måste jag skaffa, så snyggt! Har bara Amethyst Sparkle än så länge och det gillar jag jättemycket.

    SvaraRadera
  7. Då måste jag ju testa amethyst snart :)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.