tisdag 24 maj 2011

CND - Crimson Sparkle

Vad gör en nagelbloggare med en taskig kamera när solen kommer fram för första gången på en vecka? Går ut och njuter? Nää, slänger sig över nagellacken för att passa på att fota!
Nästa CND på tur är Crimson Sparkle (nr 13 på hjulet), som går i varma röda, rosa och guldiga toner. Förutom svart la jag det här över Emerald Fitzgerald (som man kan titta på för sig själv här hos Scrangie)
Det blev en riktigt häftig kombination och jag gillar den nästan lika mycket som över svart. Över svart får det dock en helt oslagbar duokrom effekt, det ser verkligen ut som höstlöv på naglarna, kan inte sluta titta på dem. Och de ser bäst ut i skuggan! Det är tacksamt med sånna lack. Titta på bilderna så får ni se vad jag menar.
Ett lager:

Två lager:



Jag tyckte först att det räckte med två lager men bestämde mig sen för att slå till med ett tredje på naglarna med svart under. Och det blev så här, inte jättemycket skillnad:

Men i skuggan med tre lager så kommer den duokroma effekten fram och då blir det så här underbart:

Och om man vinklar naglarna så visar det plötsligt upp en guldgrön flash, var kom den ifrån?!

Oj så mycket bilder, pjuuh.
Jag är väldigt nöjd med formulan, det var mer stuns i det här också. Jag skulle nog säga att det här är en exakt motsvarighet till Jade Sparkle, fast i rosa istället för grönt och med duokrom effekt.
Formula: 5
Färg i sin genre: 5

2 kommentarer:

  1. Yay för duokrom! Ännu mer yay för lack som inte kräver en jävla massa ljus för att verkligen briljera!

    SvaraRadera
  2. Ja, sånt gillar vi! Det är inte många lack som är sådana så de som finns blir man extra glad över

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.