söndag 8 maj 2011

Zoya - Apple

Nu har Sminkan visserligen redan visat upp Sunshine kollektionen men ifall nån har glömt bort den så tar vi det ett varv till ;)
Apple var den i kollektionen som jag var mest sugen på att prova. Det är en härlig grön färg med massa glitter. Det har en kall och lite blåaktig bas men glittret går i guld. Jag var helt inställd på att jag skulle älska det men det klickar inte riktigt. Kanske är det de blå tonerna som gör det, kanske är jag helt enkelt mer förtjust i guldiga varma gröna nyanser. Jag gillar det absolut, men jag älskar det inte. Jag kommer antagligen att välja China Glaze Cha Cha Cha istället för det här nästa gång jag vill ha ett ljusgrönt lack med skimmer.



Formulan är lättmålad men skir. Det är fem lager på bilderna men fortfarande lite VNL. Jag skulle ha ett opakt lack i botten om jag skulle använda det här som full manikyr. Det skulle säkert också vara snyggt att lägga ett lager av detta över ett annat grönt med mindre glitter för att piffa upp det.
Formula: 3
Färg i sin genre: 4

Inköpsställe: Nail de Royale

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.