måndag 17 oktober 2011

Color Club - Antiquated

När jag köpte Foiled-kollektionen trodde jag att Antiquated skulle bli ett av de lacken jag skulle tycka minst om, men det blev tvärt om! Jag gillar verkligen det här! Och det är tack vare den metalliska finishen, hade det varit ett cremelack så hade det varit ett riktigt sömpiller. Men kombinationen av färg och finish är underbar. Lacket består av partiklar i ljus koppar ihop med silver och det allmänna intrycket blir champagnetonad varm silver på nått vis. Silver är ju annars väldigt kallt men den här varma nyansen är riktigt trevlig. Jag vet inte om den egentligen passar min hudton, men den är tillräckligt diskret för att man nog inte ska bry sig. Helt unik i min samling med!
Sol:


Skugga:


Två lager, bra formula på alla sätt.
Formula: 5
Färg i sin genre: 5

Inköpsställe: eBay

2 kommentarer:

  1. Jag är nog allt lite avundsjuk på din uppsättning av metalliga färger ;)

    SvaraRadera
  2. Helga - Äsch, så många är det inte :) Det finns många andra bloggare som jag är avundsjuk på :)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.