onsdag 5 oktober 2011

Jämförelse mellan Misa - Beyond Infinity & Zoya - Marina

Jag har en jämförelse till åt er! Den här gången mellan Beyond Infinity - det mörkgrå i Misas Surreal Escape kollektion - och Zoya Marina som ingår i Mirrors-kollektionen. Båda är mörkgrå med en blåaktig ton och har silverskimmer i. Tittar man så noga det bara går och i exakt rätt vinkel i ljuset så ser man att det är lite mer skimmer i Beyond Infinity men i övrigt är de identiska! Jag skulle inte bli förvånad om det är mer skillnad mellan olika batcher av samma lack än det är mellan de här två. Det är nästan så jag börjar fundera på om det ligger nån gigantisk fabrik nån stans och gör alla nagellack i världen som de olika märkena sen bara beställer ifrån, och Zoya och Misa råkade beställa samma sak!
Mina bilder är en aning för blå, kameran var på dåligt humör idag…

Vill ni gissa vilken nagel som har vilket lack? :)
Klicka gärna upp bilderna... fast det hjälper inte det minsta!



Det är Zoya på långfingret och lillfingret och Misa på resten. Nån som
gissade rätt?

Formulan är i stort sett lika också. Båda täcker på två lager och båda är lika lättmålade. Jag vet att det finns många av oss (mig inkluderat) som vill ha lack trots att de är väldigt lika sådant som vi redan har… men ärligt talat, ingen behöver båda de här två!
Betyg på Beyond Infinity:
Formula: 5
Färg i sin genre: 5 (precis som för Marina, de är ju onekligen lika snygga)

Inköpsställe: Head2Toe

13 kommentarer:

  1. Tack för jämförelsen! Nu slipper jag ju köpa det. Pju. Men visst är det snyggt. :)

    SvaraRadera
  2. Pamsan - Ja den här kan du hoppa över då :) Men det är himla snyggt! Har man inte Zoyas så är det ett strålande köp det här

    SvaraRadera
  3. Vad löjligt att jag hellre vill ha Marina, trots att den är dyrare..! :)

    SvaraRadera
  4. Andrea - Inte så underkligt egentligen, Zoya är ju mycket mer konsekventa i formulan än Misa, så man har ju fått ett bättre intryck av Zoya rent generellt :)

    SvaraRadera
  5. Men vad löjligt lika de är! lustigt :) bra med jämförelser!

    SvaraRadera
  6. Löjligt lika verkligen! Toppen med sådana här jämförelser :)

    SvaraRadera
  7. Lacklycka - Ja det är konsumentupplysning på hög nivå :D

    SvaraRadera
  8. Oh, jag älskar färgen! Men jag satsar nog på Zoyas, för Zoya har en hälsosammare formula på sina lack än Misa.

    Det sjuka är ju att det FINNS såna fabriker. Jag googlade lite på nagellackstillverkare häromdagen och det finns mängder av kontraktstillverkare. Du väljer bara några av deras färger, kan skicka in en egen logga och voila, du har ditt eget nagellacksmärke...

    SvaraRadera
  9. Jag hade ingen aning om att dessa var så hemskt lika. Misa lockade mig medan Zoya inte gjorde det med sin variant. Visst, BI är fint, men inget jag blir hänförd över ändå. Jag kanske lockades mer av idén av att ha en full kollektion.. Lurigt det där.

    SvaraRadera
  10. Ooh najs! Det var en väldigt snygg färg, så då är det ju gött att kunna köpa en billigare variant :)

    SvaraRadera
  11. Annika - Det förvånar mig inte det mista! Men lite fusk i mina ögon, då blir ju allting samma. Ska man ha ett nagellacksmärke får man allt designa lacken själ tycker jag :p

    Chaosophia - Ja, det var tanken på en full kollektion som fick mig att köpa de tre grå i Misas kollektion... jämfört med de duokroma känns de grå mest som utfyllnad tyvärr, de är så lika varandra :/

    Helga - Ja, det är ju fördelen med dupes, nått är alltid billigare :) Och har man båda kan man slösa lite mer på dem i nailart med :p

    SvaraRadera
  12. Great, då slipper jag köpa Marina.
    Som så många andra föll jag för frestelsen att köpa hela Misa-kollektionen. Fast jag gillar verkligen Misas lack också, tycker om formen på flaskan som passar så bra i Helmer, gillar det långa skaftet. Dessutom är de ju duokromkungarna!

    SvaraRadera
  13. PolishPig - Ja ska man ha en full kollektion så är ju Misas lite roligare med de duokroma :)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.