lördag 22 oktober 2011

Misa - Grey Matters

Grey Matters är ett trevligt grått lack, en ganska neutral och ljus grå nyans. Det har lite grann av pyttesmå skimmerpartiklar i sig som man får titta noga efter om man ska få syn på. I övrigt är det sådär trevligt spräckligt som alla tre grå lack i Surreal Escape-kollektionen är. Ibland kan jag bli sugen på neutrala och diskreta lack och då är ju det här bra, men jag känner inte översvallande entusiasm över grått generellt sett.



Formulan är lite rinnig om något, men lättmålad. Två lager räcker för full täckning. Men som vanligt är ju inte torktid Misas starka sida...
Formula: 4
Färg i sin genre: 4

Inköpsställe: Head2Toe

4 kommentarer:

  1. Jag älskar det här lacket! Och så är jag lite förvånad.. Jag har inte haft någon som helst problem med torktiden på de grå lacken i kollektionen. Just det här torkade nästan direkt så fort jag hade kletat på överlack.

    SvaraRadera
  2. Chaosophia - De lacken som torkar på dig vill inte torka på mig och tvärt om, det är ju helt galet >.< Antingen är det nått fel på oss, eller så är kvaliteten på Misas lack extremt ojämn! :p

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag skulle vilja ha det där lacket.

    SvaraRadera
  4. Sarah - Det är helt klart ett trevligt grått lack :)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.