lördag 29 oktober 2011

Sammanfattning: Misa - Surreal Escape

Och så var det sammanfattningsdags för Misa’s Surreal Escape kollektion. Det är en av de mest underligt sammansatta kollektioner jag sett på länge! Tre grå lack och tre duokroma, vem kom på den kombinationen? Känns mer som Misa hade planer på två kollektioner, en i grått och en med duokroma, men sen blev det inte av att de slutförde nån av dem så de slog ihop dem istället.
Jag ifrågasätter verkligen meningen med att ha två grå lack som är så lika varandra som Grey Matters och Spaced Out är, det är bara den varma respektive kalla tonen i dem som skiljer. Om man inte fanatiskt samlar på grå lack eller vill ha hela kollektionen, så behöver man inte båda två.
De duokroma är fina och de små silverpartiklarna ger dem det där lilla extra. Dock är de så skira att man i princip måste layera dem över nått annat, annars lär man bli tokig på alla lager. Den duokroma effekten är inte jättestark så är det det man är ute efter bör man se sig om efter andra, men det är trevliga lack för det de är. Jag blev kär i The Great Green Whatsit men de andra lämnade lite mer att önska.
The Great Green Whatsit blev helt klart min favorit i kollektionen! Sen är det ett rätt stort glapp ner till Beyond Infinity på andra plats, men har man Zoya Marina kan man som sagt hoppa över den… Resten blev mest en gröt av skirhet, brist på förmåga att torka och mellangrått. Mitt utlåtande blir att det här är en kollektion man kan plocka russinen ur kakan ur, man behöver inte hela. Inte för att jag ångrar att jag köpte den, för det är trevligt att ha alla lacken, men den där lyckan man kan känna över en fantastisk kollektion uteblir.

I ingen ordning…
Spaced out

Grey Matters


 


Vilken är favoriten för er? Har det blivit några inköp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.