torsdag 26 juli 2012

Kays - Achene Lime

Det andra av de två Kays lacken jag köpte. Det är hallonrosa med guldgrönt skimmer... lime antar jag att det ska vara. Mest sitter det fast på insidan av flaskan, men det som hamnar på naglarna ger lacket en väldigt spännande underton. Färgen är riktigt häftig men tyvärr är det det mest osmickrande lacket jag haft på mina naglar på länge. Jag tycker det är väldigt synd för jag gillade det verkligen på swatchstickan, men till min hudton blev det rent förfärligt! Så länge det är sol/lampa/blixt på det så funkar det men i skugga, huuu.




Formulan är toppen och täcker med ett enda lager och var fantastiskt lättlackad.

Formula: 5
Färg i sin genre: 4
Inköpsställe: Ninja Polish

För övrigt tycker jag att det är väldigt svårt och nästan på gränsen till otrevligt att betygsätta andras indielack nu när jag testat på frankandet själv. Allt som dyker upp i huvudet på mig är meningen "Gör det bättre själv då!" och nej, det kan jag inte. Och då har jag heller ingen rätt att kritisera det. Det är tur att jag bara skaffade två Kays lack, och jag ska göra bättre research hädanefter så att jag låter bli indielacken helt i fortsättningen.

7 kommentarer:

  1. Det ser ju jättefint ut på dina bilder! Förstår din tanke med betygsättningen av indielack, men du kan ju alltid se det som att du faktiskt gör dina besökare en tjänst som guidar dem i nagellacksdjungeln.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan ju se det som vilket annat lack som helst, och ur läsarnas perspektiv... Fast ändå :p ...Jag hade nog blivit en kass grävande journalist eller åklagare eller nått sånt, jag hade bara sett de förmildrande omständigheterna ^^

      Radera
  2. Den ser väldigt fin ut! Jag förstår absolut hur du tänker om att sätta betyg på indie-lack... Måste verkligen vara klurigt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var skillnad innan jag började försöka göra egna och insåg hur svårt det är ^^ Och nu blir det som att kritisera en kollega dessutom

      Radera
  3. Eller så testar du indielacken utan att sätta betyg på dem? Du kan ju bara skriva din egen åsikt och så länge du är saklig som du brukar vara så lär väl inte det vara något problem, tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan hoppa över sifferbetygen, men även att skriva nått kritiskt om dem tar emot. Nån har ju lagt ner själ och hjärta i att göra dem så bra som möjligt och verkligen gjort sitt bästa (tar jag för givet iaf) och så kommer jag här och dissar det. Det är skillnad mot ett stort företag och folk som är anställda för att ta fram fina lack med bra formula, gör de inte det har de fel jobb bara. Men nu är det kritik av nåns passion :/ Hmm, jag tror på att hålla mig borta från de små indie-lacken av andra bloggare tills de vuxit sig stora och börjat med fabrikstillverkning (som A-England exempelvis)

      Radera
  4. Jag tycker det ser riktigt vackert ut på dina bilder!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.