fredag 27 juli 2012

Layla - Ultra Violet

Vi tar ett riktigt holografiskt hololack idag med, eftersom det ju trots allt är holofredag. Ultra Violet har jag haft uppe på bloggen förut, men jag är inte vidare nöjd med bilderna. Eller ja, bilderna i sig var tekniskt bra men naglarna som lacket satt på såg ut som skräp. Så vi tar om det. Och istället för att länka till det gamla inlägget som man kanske borde så har jag helt enkelt tagit bort det. Bloggen ska vara ett uppslagsverk och då finns det ingen poäng med att ha dubbletter av saker.

De "gamla" holosarna från Layla är precis lika underbara och magiska som de senaste, även om färgerna generellt är ljusare och inte lika knalliga. Ultra Violet är syrenlila med superholografiska färgglada regnbågar.




Jag mindes formulan på de "gamla" Layla-holosarna som fruktansvärd och gav Ultra Violet en etta i betyg förra gången den var med på bloggen. Men jag måste ha vant mig och hittat en bättre teknik nu när jag lackat så mycket med de nya. Visst finns det tendenser till kala fläckar, men det är inte alls så illa som holosar kan vara, och ingen skillnad mot de nya. Tre lager slutade det på.

Formula: 3
Färg i sin genre: 5
Inköpsställe: Layla

7 kommentarer:

  1. Vackert! Jag har bara tre av de gamla Laylorna och inte denna men planerar att göra en beställning i augusti-september nån gång och komplettera med de jag inte har...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är ju nästan ett måste allihop :)

      Radera
  2. Om du nu har kommit på tekniken med appliceringen på dessa lacken är du varmt välkommen hem till mig (bjuder på kaffe och kladdkaka) för att visa hur du bär dig åt!!! Har bara hunnit testa Flash Black än så länge och det var grymt, tur för lacken är de är så vansinnigt vackra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. kladdkaka kan man ju aldrig tacka nej till :D Jag hade gärna hälsat på, det är så långt bara tyvärr... Extremt lätt på handen får man vara, nästan inte nudda nageln med penseln, bara nudda med lacket PÅ penseln. Och så inte peta mer än en gång på varje ställe, så tre drag med penseln bara. Jag märker också stor skillnad om jag har lite creme eller olja på underlacket jämfört med om det är helt rent, är det rent så är det lättare att få lacket jämnt.

      Radera
    2. Sambons kladdkaka är lätt värd ett par mil i bil;)
      Tyckte ändå att jag försökte vara så lätt på handen jag bara kunde men tydligen inte tillräckligt. Nästa gång ett Layla åker fram ska jag testa med genomhärdat Seche Vite mellan varje lager. Se om det gör framgång på mig.

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.