torsdag 28 juni 2012

China Glaze - Jungle Queen

Det sägs att Jungle Queen ska vara likt Chanel Paradoxal / Revlon Perplex. Jag vet inte för jag har inte nån av dem och om de nu är det minsta lika känner jag inget som helst behov av att skaffa dem. Varmtonad grå-brun basfärg - skulle kalla den mullvad - med en liten aning lila skimmer. Alldeles för lite lila skimmer. Basfärgen i sig är ju inte vidare spännande så det är ju meningen att skimret ska lyfta det hela men det förutsätter ju att det... typ, syns...




Formulan var trevlig i alla fall, det är två lager på bilderna, utom tummen där det blev flammig och krävdes tre. Fast det försökte krypa ner i nagelbanden lite.

Formula: 4
Färg i sin genre: 2
Inköpsställe: Nal etc.

Vill man se en jämförelse mellan Jungle Queen, Chanel och Revlon så kan man hitta en här bland annat (random nagelblogg jag googlade fram)

12 kommentarer:

  1. Jooo men jag tyckte det såg fint ut! Skimret var ju snyggt om än diskret :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fint när man väl får syn på det :p

      Radera
  2. Svar
    1. Det är tur att det blir omtyckt av nån :)

      Radera
  3. Nja, jag tyckte nog att det var lite trist. Då gillar jag Jessica Venus was her name bättre, det är mer rent grått och det lila skimret syns bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. På bilderna såg det ju ut att vara väldigt likt. Men bra om skimret syns bättre

      Radera
  4. Jag måste säga att jag blev lite nyfiken på detta. Kanske beställer det framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är ju tack och lov billiga så man kan ju chansa om man tror att det finns en möjlighet att man gillar det ;)

      Radera
  5. Jag tycker det är fint! Men jag gillar ju lite murriga lugna färger. Påminner om Max Factor Noisette vilket jag äger så det blir nog inget köp för mig men gillar det. :)

    SvaraRadera
  6. Snyggt! En färg i min stil men jag gillar ju Paradoxal också :-)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.