söndag 17 juni 2012

Nailtastic's söndagsenkät

Nailtastic hittade på en kul enkät åt oss att svara på, så det gör jag självklart. Dessutom passade den bra ihop med förra inlägget. (Tack till er som har kommenterat i det inlägget, det är jättebra att höra hur andra resonerar och gör!)

Hur länge har du varit en nagelnörd?
Det beror på hur man definierar det, hur insnöad man ska vara för att kvalificera som nörd ^^ Men iaf sen andra halvan av 2010. 

Hur många nagellack har du i din samling?
509 i listan + ett 20 tal som är bortsorterade men sparas till frankening + närmare 40 i postgången 

Om du bara fick välja lack från ett märke från och med nu, vilket märke skulle du välja?
Ååå... Helt klart antingen Zoya eller China Glaze, men att välja mellan dem är inte lätt... China Glaze säger jag nog, för de har gamla hololack också. 

Hur mycket spenderar du på nagellack och nagelvård i snitt varje månad? Ja nu var det det där då ja. Ska jag uppskatta nått sorts genomsnitt så drar jag till med 3000:- Men den enda månaden jag faktiskt haft koll på är nu i maj, och då blev det extremt eftersom Ozotic-holosarna läggs ner och jag var "tvungen" att köpa på mig alla jag saknade på en gång. Nästan 6000:- gick det på då, men som sagt, det är tack och lov ingen representativ månad. Det gav mig dock en tankeställare... 

Dyraste lacket/lacken i din samling?
Peridot har jag ju fått i present men jag tror det är det dyraste. Har betalat en hel del för discontinued hololack men inte så det kommer upp i Chanel-priser. 

Vilka är dina lemmings just nu?
Jag köper ju allt jag får för mig att jag vill ha så jag har ingen organiserad lemminglista :s  Men Floam skulle jag inte ha nått emot att lägga vantarna på, den är ju alltid slut. Och Catherine Arely's gröna 803 som jag inte hittar på eBay. Suspensionbase står också högt på listan så jag kan göra holofrankenlack utan att holot sjunker. Över huvud taget bara lack som inte går att köpa smidigt för då hade jag redan gjort det :/ 

Favoritfinish?
Holo 

Finish du bara inte klarar av?
Jelly, allting är bättre än skira lack!

Vilka nagelvårdsprodukter klarar du dig inte utan?
Jag är inte så märkesbunden, jag kan utan problem byta ut min creme eller min olja mot en annan om jag inte får tag på "rätt" sort. Men vissa typer av produkter måste ja ha: nagelbandsremover, en bra nagelolja, en bra handcreme/nagelbandscreme och snabbtorkande överlack. Och en glasfil.  

Vilket lack pryder dina naglar just nu?
Ingenting alls, de ska bli ompysslade med nagelbandremover och olja ett ta nu, de är så torra att det är sorgligt.

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa hur ni bloggare har det. Kan med gott samvete köpa lite till utan att mannen och familj kallar mig sjuk igen:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, det är tur att man inte är värst :) Jag läste många av de andras svar och det är en hel del som har fler lack än jag men jag såg ingen som kom upp i sådana summor :p

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.