torsdag 1 september 2011

KleanColor - Holo Orange

Kanske mins ni den där tentan som jag kuggade i maj? Jag skrev den igen för ett par veckor sedan och den här gången klarade jag den! Det känns otroligt skönt, femte gången gillt :p Nu har jag bara en tenta kvar i oktober och sedan är jag klar! Ska bara skriva klart rapporten till ex-jobbet också och det är inte nådigt mycket att göra på två veckor. Kanske blir det lite färre inlägg här en vanligt de kommande veckorna, men jag ska försöka pussla ihop lite inlägg mellan varven.
Hur som helst, det blev ett hololack för att fira! Äntligen tog jag mig samman och testade Holo Orange som stått otestat ett bra tag. Jag la det över ett gult cremelack för att mildra det oranga eftersom orange inte är min favoritfärg normalt sett. Kombinationen blev jättebra, en mjuk fin orange som jag verkligen gillade. Jag tror att det borde gå att få Holo Orange opakt för sig själv men då får man nog vara beredd att lägga några lager och det kan bli segtorkat. Ett lager är segtorkat bara det.
Jag vet inte om jag egentligen vill kalla det för ett hololack, det känns mer som ett glitterlack med prismatiskt glitter. Men det är snyggt i vilket fall!




Formulan är lättmålad. Som sagt kan jag tycka att lacket kunde varit mer opakt men som layeringlack är det ju helt okej. Bara torktiden som jag anmärker lite på då…
Formula: 3
Färg i sin genre: 4
Inköpsställe: BeautyJoint

11 kommentarer:

  1. Nja, jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta. Till skillnad från dig så älskar jag orange, men just denna nyansen var ingen favorit.

    SvaraRadera
  2. Har också denna ståendes otestad... de är ju fina och så men inget man tappar andan av direkt :)

    SvaraRadera
  3. Nailtasic - haha, ja det är nog så: gillar man orange så är inte den här mesiga någon hit, och gillar man det inte kanske den här är acceptabel :)

    Evelina - Nä det finns ju andra hololack som är bra mycket snyggare... om man bara tänker på det som ett glitterlack så är den inte så dum :)

    SvaraRadera
  4. Jag har svårt för den smutsiga tonen. Inte min kopp te tyvärr.

    SvaraRadera
  5. Grattis till tentan!

    Säger inget om lacket, så har jag ingenting sagt. ;)

    SvaraRadera
  6. Sminkan - Jag tror tat mina bilder dessutom gjorde det värre än vad det är :p

    Mrs Data - Tack så mycket! ...haha, att det här blev så impopulärt, det var värst :D

    SvaraRadera
  7. Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar't eller inte. Får nog beställa hem det en dag för att ta reda på det. :)

    SvaraRadera
  8. Grattis till tentan!

    Tror detta lack har mer spännade att ge över tex mörkare orange, rött, grönt mfl andra färger. Testa på svart. Jag har kört holo chrome över mörkblått, så jäkla snyggt!

    SvaraRadera
  9. Grattis! Och jag gillar det här lacket väldigt mycket faktiskt, men jag gillar nog orange rent generellt, jag tror det iaf =)

    SvaraRadera
  10. Pamsan - ja gör det, det kostar ju nästan inget heller :)

    Ann - Tack! Ja, det gör sig säkert bra över mörkare färger också, jag mest sträckte mig efter det första jag kunde komma på som kunde dämpa det oranga :p

    raxcat - Tack! Ja, det är snyggt tycker jag, glittret är fint om inte annat :)

    SvaraRadera
  11. Du borde verkligen testa det där bara som det är, utan någon annan färg under. Det är fantastiskt!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.