lördag 10 september 2011

Zoya - Dovima

Dovima är ett av Zoyas suede-lack, alltså matt lack med skimmer i. Svart är ju vanligtvis inte min grej men finishen på det här är så snygg. Och det blir fantastiskt vacker när man lägger överlack på eftersom skimret kommer fram ännu mer då. Det får ni dock inte se den här gången eftersom jag fortsatte med ett glitterlack uppepå och inte ville ha för många lager i onödan.



Det är lättmålat precis som alla Zoya-lack men formulan är lite skirare än jag väntat mig. Vanligtvis är suedelacken väldigt täckande men det här blev inte alls mycket färg på första lagret. Andra fixade dock till det perfekt så det är inget att klaga på egentligen.
Formula: 4
Färg i sin genre: 4

3 kommentarer:

  1. Ett av mina favoritlack, hands down!

    SvaraRadera
  2. Hmm.. jag är helt rudis på matta lack, men det där såg ut att vara nåt jag skulle gilla ha på mig.

    SvaraRadera
  3. Chaosophia - Så långt vill jag ju inte gå, men det e snyggt :)

    Kitty - Ja, suede-lack blir lite en annan grej, jag gillar känslan av plast, det är lite häftigt :)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.