fredag 2 september 2011

Monet-inspirerad nailart

Jag hittade en utmaning/tävling via en kommentar på en annan blog (har glömt vilken) som handlade om att gestalta Frankrike på naglarna. Man fick göra det hur man ville och bristen på begränsningar gjorde det lite jobbigt att välja. Jag fick tänka ett tag och velade lite fram och tillbaka. Flaggan är ju det uppenbara men just eftersom det är så uppenbart ville jag inte välja det. Till slut landade jag i franska konstnärer och valet föll på Claude Monet. Så nu har jag fyra (det fick räcka med fyra!) målningar av Monet på naglarna.
På pekfingret är det ”Chrysanthemums”, på långfingret ”Poppy field”, på ringfingret en bild av San Giorgio Maggiore i Venedig som jag inte fick riktigt koll på, det verkar finns många varianter av den målningen. Och på lillfingret näckrosor, som Monet målade i massa varianter. Jag får snarare säga att jag inspirerats av ovanstående målningar än att jag försökt måla av dem, det går inte att få plats med så mycket på den lilla ytan som är en nagel.
Nå, till bilderna!




Det är lite nagellack med på ett hörn också, men mest är det akrylfärg. Jag tror det skulle vara stört omöjligt att få till detaljerna med nagellack.
 

18 kommentarer:

  1. Men OMG! Jag ramlar av stolen! Most impressed.

    Vann du?

    SvaraRadera
  2. Annika - Tack :)

    Mrs Data - hihi, tackar :) Jag vet inte än, tävlingen är igång till den 5e, får hålla tummarna. Men oavsett så var det en kul manikyr att göra :)

    SvaraRadera
  3. Wooooow! Hur duktig är du egentligen? Jag är också såååå impad. :D

    SvaraRadera
  4. Haha, tack :) Det går ann när jag får måla av saker. Ska jag måla/teckna ur huvudet så blir det uselt men om jag får måla av nått så blir det helt okej... av nån anledning har jag begåvats med förmågan att kopiera :p Jag drömde om att bli designer när jag var liten (grundskolan) men det är inte så lätt när man bara kan kopiera andras arbeten >.<

    SvaraRadera
  5. Ooooj skojar du med mig? Haha detta var verkligen häftigt :)

    SvaraRadera
  6. Galet vad duktig du är! Enormt bra!

    SvaraRadera
  7. Nämen nu får du väl ta och ge dig! Hur jäkla grym får man egentligen lov att vara? Du överskrider den gränsen med råge kan jag säga. Så konstnärligt, fantastiskt och häftigt! :-)

    SvaraRadera
  8. Helga - Haha :) Tack!

    Åsa - Tack :)

    Sminkan - Tack så mycket!

    Nailtastic - Förlåt ;D haha, tack så mycket!

    SvaraRadera
  9. waaa!! jäklar i min lilla låda! dom är ju helt fantastiska! speciellt solnedgången, helt sjukt snygg!

    SvaraRadera
  10. Tack så jättemycket :D

    SvaraRadera
  11. Haksläpp...Jag kan bara instämma i kören öven. Helt sjukt bra jobbat!

    SvaraRadera
  12. WOW! Wow.. vilken jävla grej alltså :D

    SvaraRadera
  13. Wow, wow, wow.. Du kan verkligen det här med nailart!

    SvaraRadera
  14. Kitty - Tack!

    Linda - Tack så mycket!

    Roxcat - Tack! ...nått får jag ju kunna när jag kuggar tentor på löpande band :p

    SvaraRadera
  15. Jag missade den här när du gjorde den, men den är verkligen galet imponerande! Vad du kan!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.