söndag 25 september 2011

Matcha prylen - oranga plastörhängen

Jag fortsätter att matcha örhängen, den här gången tingel tangel som rumskamraten hade med sig hem från Barcelona. De är fullständigt gräsliga saker i orange plast men så fort jag såg dem tänkte jag water marble! Och så fick jag passa på att använda min lika gräsliga flaska China Glaze Papaya punsch, så det var ju perfekt :p
Det gula är China Glaze Happy Go Lucky och det röda bara ett random rött jellylack som stod nära till hands. Sen är det två lager China Glaze Fairy Dust över för glitter.



15 kommentarer:

  1. Wow! Det ser ju verkligen ut som att du har doppat naglar och örhängen i samma färg!

    SvaraRadera
  2. Haha! Vi har tydligen väldigt olika smak för jag älskar örhängena! Gillar din manikyr minst lika mycket. :-D

    SvaraRadera
  3. Papaya punch? Gräsligt? Nu ber jag att få lägga in en protest för jag ÄLSKAR det. Eller så tycker vi bara olika och det är ju som det ska vara. :)

    SvaraRadera
  4. SÅ läckert!! Jag blir alltid så inspirerad av dina matcha-prylen-inlägg, men skulle jag få för mig att matcha nåt här hemma så skulle det bara sluta med en Annika på vansinnigt dåligt humör för att det inte skulle bli likt alls... :-)

    SvaraRadera
  5. Det här gillade jag! Jättefint och väldigt likt örhängena

    SvaraRadera
  6. Gud va snyggt! Hur har du fått till det så snyggt?

    Ifall du har tid och orkar kan skriva en liten steg-efter-steg-guide som har bilder som visar alla stegen?

    SvaraRadera
  7. Annie - den oranga nyansen är lite för ljus egentligen, men det fick duga :p

    Camilla - Vad roligt att höra :)

    Polityr - Hihi, jag visste att det var nån som skulle protestera när jag skrev så :) Men det är tur att alla tycker olika, nån ska ju gilla de örhängena med :D

    Sminkan - Tackar :)

    Mrs Data - Hahaha, och jag visste att nån skulle protestera över PP också ;D Jag har förstått nu att jag måste ha fått en totalt misslyckad flaska, för alla andra lackar med det med mycket bättre resultat än jag, så det är nog inte så otäckt egentligen, bara min omgång av det :)

    Annika - Vad roligt att höra att det ger inspiration :) Men jo, alla kan matcha nånting, det gäller bara att hitta en lagom svår nivå :) Jag har ju hållt på ett tag nu men i början var det inga avancerade saker inte. Om inte annat kan man alltid matcha nått randigt, det är lätt :)

    Kajalen - Så bra :) Ja, det blev hyfsat likt iaf

    Carina - Det här var en exemplariskt enkel water marble eftersom jag inte ens behövde göra mönster i lacket, det skulle ju bara vara ringar. Jag kan absolut göra en tutorial, men jag kan inte lova att det egentligen ger så mycket mer information än den allmäna om water marbling :)

    SvaraRadera
  8. Gillar naglarna och örhängena :D

    SvaraRadera
  9. Jag gillar nog örhängena jag, fast jag skulle förstås aldrig bära dem själv. Haha. Men jag hade blivit glad av att se dem på någon annan!

    PP är allt annat än gräslig i min bok!

    SvaraRadera
  10. Papaya Punch som är så fin. Gillar även örhängena. Manikyren var såklart snygg som vanligt.

    SvaraRadera
  11. Helga - :)

    Chaosophia - Ja, på nån annan kanske, jag skulle heller inte ta på dem frivilligt om det inte var maskerad och jag skulle gå som sån där tropisk dam med frukt på huvudet :p

    Pamsan - PP var snyggare på dig :)

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt, du har till och med matchat glittret i örhängena! Djupt impad...

    SvaraRadera
  13. Marie - Det var ju bara att lägga på ett glittrigt överlack, det var den lätta biten :)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.