måndag 10 december 2012

Ciaté - Ladylike Luxe

Här är det upp-och-ner vända världen. Efter alla lack jag fiskat upp ur kalendern som varit mycket snyggare på naglarna än i flaskan så var det här tyvärr tvärt om: snyggt i flaskan och sådär på naglarna. Det är ett metallic lack med partiklar i guld och silver och jag tänkte att blandningen skulle göra det champagnefärgat eller i alla fall kallt guldfärgat. Men silvret försvann på naglarna och det blev bara gult guld. En såndär nyans som inte passar mig alls.



Hittills har ju Ciaté lacken haft riktigt bra formula men det här var rinnigt. Det blev städjobb på nästan varenda nagel. Tre lager krävdes också innan det blev helt opakt.

Formula: 3
Färg i sin genre: 2


Several of the polishes in the calendar have been better on the nails than in the bottle, but this was the other way around. I expected the gold and silver metallic pigments to mix into a champagne or gold gold, but the silver disappeared on the nails and all I was left with was a very yellow gold, a tone that really doesn't suit me. It was thin and runny two and I needed three coats.

2 kommentarer:

  1. Hm, har den fullstora flaskan och tycker att det ser helt annorlunda ut än det här. Weird.

    SvaraRadera
  2. Jag provade mitt ex lite snabbt och tyckte formulan verkade kanon...? Kan det vara olika batcher?
    Jag tycker detta lack är för gult för att vara ett klockrent guldlack... Föredrar definitvt Orlys Luxe framför detta! ;)

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.