måndag 31 december 2012

Sally Hansen - Purple Potion

Arkivinlägg på nyår... jag har det lugnt och skönt hos föräldrarna på landet det här nyåret också. Vi har en hyrbar festlokal rätt över gatan där jag bor och ett nyår var det dunka-dunka i den till 3:30 innan jag fick sova. Jag tar inga chanser och flyr fältet numera. (Ja, jag är 80 år, uppenbarligen.) Så ni får hålla till godo med det här som jag tror att alla utom jag kommer tycka om!

Purple Potion är egentligen väldigt fint med duokrom effekt i blålila och rödlila. Men jag har svårt för den färgkombinationen. Det blir mest "jaha" på mig. Det hamnar nog i bloppishögen tyvärr.




Det är två lager på bilderna men det borde nog ha blivit ett tredje på ett par naglar. Lätt att hantera.

Formula: 4
Färg i sin genre: 3
Inköpsställe: present


Nice duo-chrome polish in purple and lilac. Nothing wrong with it, I'm just not that big on the color combination. Two coats in the pictures but I probably should have added a third.

23 kommentarer:

  1. Men åh så vackert! Får hålla utkik efter bloppisen :D Gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag säger ju att det bara är jag som inte gillar det ^^ Gott nytt år!

      Radera
  2. Haha åh man får va 80 ibland! Jag ska pallra mig iväg till en fest fast mysa hemma låter inte helt fel heller. Hoppas att alla gör av med sina fyrverkerier ikväll för nu börjar jag bli himla trött på att höra dem.. Gott nytt år! :)

    SvaraRadera
  3. Absolutely gorgeous colour, loving it :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yeah, it's just me who's weird and don't like it ^^

      Radera
  4. Snyggt!Berätta när du har bloppis! Och gott nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer absolut upp inlägg i god tid till det :) Gott nytt år!

      Radera
  5. Riktigt snyggt! Det har varit riktigt kul att ta del av din kunskap och din blogg. Inspirerande! Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra att du gillar bloggen! Tack :) Och gott nytt år!

      Radera
  6. Även jag gillade lacket!
    Jag gör samma som du, landet med föräldrarna. Inte för att jag har en festlokal under, men ändå. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir ju lätt en del oväsen i stan även utan festlokal :p

      Radera
  7. Det ser väldigt snyggt ut!
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju fint egentligen, bara inte på mig ^^ Gott nytt år!

      Radera
  8. Jag tycker det var riktigt snyggt jag!
    Gott slut och gott nytt år Cactus!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att det är andra som gillar det :) Gott nytt år du också!

      Radera
  9. Gillar det här väldigt mycket så jag ska hålla utkik. Gott Nytt Lackår!

    SvaraRadera
  10. Tycker lacket var fint, men inte så man tappar andan när man ser på det:).
    Gott Nytt År!

    Med vänlig hälsning
    /Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Effekten är ju egentligen inte så dum, men färgerna är allt bra trista :p Gott nytt år!

      Radera
  11. Gott Nytt år! Vet hur det är med festlokaler och sånt. Har en pizzeria/krog under min lägenhet och det är ingen höjdare. Dock är det inte så mycket "normala" fester utan mer en massa fyllon som hänger där (sånna som bitvis börjar skråla vid 14-tiden på dagen redan) För att inte tala om alla eländes dartturneringa/fylleslag flera ggr/vecka. Ryyyys! Nyår har dom dock stängt. Och japp, det är bara du som inte gillar det där lacket! LOL

    SvaraRadera
  12. Jag gillar ju alla sorters lila! Så även detta :) Får hålla ögonen öppna när det blir bloppisdags minsann, alltid kul fynda.

    SvaraRadera
  13. Me like! Det var så här jag trodde China Glaze Plain Jane (tror att det var namnet) skulle vara men det var ju en besvikelse. Hursom.. supersnyggt lack!

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.