tisdag 9 augusti 2011

Blå mosaik

Nu när Mirrors är slut, vad ska vi hitta på då? Jag slänger iväg senaste nailart-manikyren medan jag funderar.

När man börjar samla på sig många flaskor nagellack blir det lätt att man inte använder varje flaska vidare mycket, det finns ju så många att välja på! Då får man komma på sätt att använda så många som möjligt på en gång :)
Jag plockade fram ett gäng blå skimmerlack och målade mosaik på naglarna. Pilligt värre! Höll på att få nackspärr halvvägs igenom... Resultatet är bäst på håll men så kan jag inte fota det, så ni får ha skärmen på armlängds avstånd när ni tittar på bilderna ;)



Vilka lack jag använde? Fråga inte! Men ”fogmassan” är Zoya Dove och det var en bra färg på fogmassa i alla fall :)

12 kommentarer:

  1. Coolt. Det ser verkligen ut som mosaik.

    SvaraRadera
  2. men gud vad snyggt! har du målat på frihand?

    SvaraRadera
  3. Gud vad snyggt!!! Får mig att vilja åka på semester till Grekland :D

    SvaraRadera
  4. Pamsan - Ja tycket det blev rätt bra till slut :)

    Anonym - Tack :) Ja, man skulle säkert kunna göra det snyggt med stripingtejp också men den här gången blev det frihand med liten pensel

    Annie - Haha, ja jag tänker på pool-botten :)

    SvaraRadera
  5. Vad kreativt! Och läckert! :-)

    SvaraRadera
  6. Otroligt snyggt! Målade du det på fri hand alltså? Wow...

    SvaraRadera
  7. Haha, som sagt, nackspärr :p

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.