tisdag 16 augusti 2011

China Glaze - Skyscraper

Skyscraper är som CG in the City, fast blå istället. Det är blått, silver och svart glitter i en svagt blå bas. Det är hyfsat mycket glitter i så den blir opak efter några lager. Jag testade den för sig själv till skillnad från CG in the City. Det är fyra lager på bilderna men inte riktigt opakt. Glittret lägger sig i mitten av naglarna men inte i kanterna så det blir ojämnt. Det passar nog bäst med ett blått lack som grund så att det inte märks så tydligt. Förutom det var det lättlackat och torkade helt okej även med fyra lager.


Formula: 4
Färg i sin genre: 3

Mini-sammanfattning då eftersom jag inte har hela kollektionen. Jag plockade russinen ur kakan när jag inte köpte alla, men även russinen var rätt trista. Jag kunde lika gärna ha hoppat över alla de här, det hade inte varit nån förlust. Förutom Trendsetter så tycker jag ju inte illa om dem men de är mest bara "jasså" allihop.

5 kommentarer:

  1. Den här gillar jag! Fin blå färg, läckert med glittret! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ett trevligt glitter

    SvaraRadera
  3. Det är ett jättefint glitterlack men fy fan vad jobbigt det var att ta bort. Men jag kommer använda det igen alla fall. Mitt täckte utan problem med ett tunt och ett flödigt lager.

    SvaraRadera
  4. Det kan jag tänka mig att det var! Jag drog av det som vanligt så jag undvek problemet :p

    SvaraRadera
  5. Att plocka russinen ur kakan är ett skojigt uttryck. Särskilt som jag avskyr russin, så plockar jag russin ur kakan är det för att slippa dem.

    I alla fall. Jag har ju inte köpt något lack ur den kollektionen. Alla såg rätt trista ut (vanligt förekommande med höstlack). Detta ser iofs ganska snyggt ut, men känns lite för mörkt för min smak.

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.