söndag 26 augusti 2012

Alla detaljer om att köpa frankenlacken

Så, nu är det en vecka kvar till kollektionssläpp, så jag tänkte ge er allt ni behöver ha koll på för frankenlacks-köpen.

Jag har spikat söndagen den 2e september som releasedatum. Shoppen öppnas klockan 12:00, så har vi hela dagen på oss (jag måste passa den så det inte händer konstiga saker och på kvällen sen ska jag hemifrån en sväng och hoppas att det värsta har lagt sig vid det laget. Jag beklagar till dem som är upptagna eller bortresta osv, men det är omöjligt att hitta nått som funkar för alla :/ )

Man hittar shoppen på den här adressen: http://cactusnailpolish.tictail.com/

Den är öppen redan nu (fram till lördag) men det finns inga lack i lager. Om ni vill kan ni kika in där i förväg och bekanta er med den. Jag har lagt upp en testprodukt så att ni ska kunna lägga någonting i varukorgen och titta på hur kassan ser ut (man kommer inte åt den om man inte har nått i korgen). Och ni kan även testa betalningsprocessen så länge ni inte bekräftar köpet hos Paypal.

Det är Paypal som gäller för betalningen, och har man inget konto där så kan man ändå använda Paypal för att betala med kort... ja, ni vet hur det funkar.

Jag har själv testat att lägga en riktig order (det kostade mig 7:- men det var det värt) och det funkade väldigt smidigt, det är en väldigt simpel shop-funktion så det ska inte vara några problem.

Vad jag däremot inte kan garantera är att den klarar av en anstormning av kunder. Det finns ju två alternativa sätt som en webbshop kan fungera på: antingen dras det från lagersaldot när man lägger något i varukorgen, eller också dras det när man betalat. Jag vet inte hur Tictail's shop funkar och jag kan inte testa det heller. Om det är alternativ två som gäller så finns risken att ni lyckas köpa fler produkter än vad som existerar. I så fall kommer jag ju betala tillbaka pengarna naturligtvis, men ha det i bakhuvudet att det inte är 100% säkert att allting funkar som det ska nu första vändan. Det är därför jag behöver passa shoppen väldigt noga och ta ner den akut om jag märker att det går åt skogen. Och det är också därför som det är superviktigt att ni anger en fungerande e-postadress som ni kollar av med jämna mellanrum, så att jag kan kontakta er om det blir nått fel!

Har ni missat inlägget med alla lacken så hittar ni det här.

Har ni frågor är det bara att lämna en kommentar!

19 kommentarer:

  1. yey! Jag är bara så jättenervös att jag inte ska hinna få nåt, även om jag är beredd kl 12 :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror fortfarande inte att allting kommer gå åt omedelbart ^^ Det blå och det svarta lär förvinna snabbt men om man kan nöja sig med ett grönt finns det säkert kvar till dan efter med :p

      Radera
  2. klockan tolv sitter jag redo.. Något lack ska jag väl hinna få iaf hoppas jag.. =)

    SvaraRadera
  3. Det är sjukt mycket pill med allt som ska fungera för att ha en fungerande franken+ försäljning. Nog har man tänkt att det lär vara jobbigt och tidskrävande men du har verkligen gett en rejäl inblick i hur mycket det faktiskt är. Bra skildrat tycker jag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var 10 ggr värre än jag trodde innan ^^ Har ju säkert lagt 10 timmar eller nått bara på själva webshoppen. Och då är den ju ändå en byggsats så att säga och kräver inte att jag börjar från scratch och knackar html. Hade jag inte hittat Tictail hade jag nog gett upp :p
      Det är roligt att höra att ni uppskattar inläggen med mina vedermödor ^^

      Radera
  4. Hoppas att sidan kommer att klara av den belastning som det säkert kommer bli ;-).

    Med vänlig hälsning
    /Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är fortfarande inte helt övertygad om att det blir så farligt, men jag måste ju gardera mig i fall att ^^

      Radera
  5. Oooooo nagelbitande spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihihi, inte bita av dem, måla dem ;)

      Radera
  6. Gud va spännande! Jag har faktiskt inte ett enda "indie"-lack så Cactus kan bli mitt allra första! *håller tummarna för att det blir så*

    /peachgirl

    SvaraRadera
  7. Spännande spännande. Hoppas allting går bra nästa helg så hela projektet med lack kollektionen får ett lyckligt slut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas på ett strul-fritt slut nu! Krånglar det massa mer nu så minskar chanserna att jag ska ge mig på det igen ^^

      Radera
  8. Spännande! Jag har oturen att jobba just då. :( Men man kanske lyckas komma åt sidan från mobilen..? Utan alltför mycket krångel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte hur det funkar på en telefon. Men om du förut handlat via Paypal på telefonen så borde det ju funka nu med tycker jag. Jag hade gärna testat själv och rapporterat tillbaka men min telefon är 93 år i mobil-år och går att ringa med, punkt ^^

      Radera
    2. Magdalena, jag testade nyss och det funkade utmärkt för mig :) fast jag är osäker på hur det kommer gå på själva releasedagen, det är ju betydligt fler som är inne då. Men det är väl alltid värt ett försök :)

      Radera
  9. Att jag hänger på dörren då :)

    SvaraRadera
  10. Åååh vad spännande! Hoppas att det räcker till mig :D

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.