onsdag 1 augusti 2012

Förtydligande och tidplan för frankenlacken

Jag har fått flera kommentarer med trevare om att man vill förhandsboka lack, eller skriva upp sig på en lista, eller dylikt. Det är jätteroligt att det finns intresse för lacken så jag blir såklart bara glad :) Dock vill jag lugna er så att ni inte känner att ni behöver höra av er jättetidigt och "paxa" de lacken ni vill ha för att ni annars missar nått. (Sen får ni självklart gärna fortsätta säga "det vill jag ha", det är jättebra att jag ser intresset! Bara ni inte tror att det ökar chansen att ni faktiskt får det ;) )

Lacken kommer att säljas på en webbshop i Tictail's regi (tack återigen till Carin som tipsade om det!). Jag kommer att tala om vilken dag och klockslag jag öppnar shoppen - och adressen dit - i god tid innan. Sen är det först till kvarn som gäller, jag kan inte gynna någon (som är snäll, som har anmält intresse i förväg, eller som har en egen blogg där lacken kan visas upp), det hade varit helt fel! Den enda som är garanterad lacken i förväg är Mrs Data eftersom jag lovade henne jobbet som försökskanin långt innan kollektionen ens var påtänkt :)

Sen har jag fortfarande inte tillräckliga anledningar att tro att det skulle bli rusning efter dem! Även om det är många som är väldigt entusiastiska och visat intresse så är det inte samma sak som att jag faktiskt har många köpare. Och sen är "många" ett väldigt relativt ord ^^ Jag ser på statistiken för bloggen ungefär hur många läsare jag har och med tanke på att det är min enda målgrupp så är jag fortfarande inte helt övertygad om att efterfrågan är så väldigt mycket större än tillgången. Så jag vill gärna lugna er på den punkten också.

Även om det är jätteroligt att ni säger att ni vill köpa lack som inte finns än och som ni inte vet hur de ser ut ^^ så har jag mycket jobb kvar att göra innan det är dags att börja sälja dem. Jag har tre färger kvar att skapa, massa pigment att blanda, och sen jobbet med att göra etiketter till alla flaskor! Har inte ens skaffat material till det än... Dessutom börjar jag jobba igen på måndag och jag har en tenta första september som kommer äta upp min fritid, så innan dess har jag inte möjlighet att öppna shoppen och försöka hinna blanda ihop alla lack för leverans. Så tidigast i september drar vi igång. Ingen anledning att skynda än på länge med andra ord.

Jag kommer fortsätta att visa upp lacken allteftersom och jag vill gärna ha feedback på vad ni tycker! Snart kommer vi till den delikata frågan om pris också och då behöver jag feedback på det med. Men så vet ni att ni inte behöver oroa er för att försöka lägga vantarna på dem under tiden i alla fall :)

15 kommentarer:

  1. Låter bra. Tydlighet är alltid bra så folk vet hur/när/vad och kan förhålla sig till det. Personligen tror jag dina flaskor kommer att gå åt i ett nafs, särskilt eftersom jag är spekulant på 5 av dom :) När man tänker på hur mkt tankemöda och handarbetspyssel som gått åt för att skapa dom kommer det kännas lyxigt att gå runt med på naglarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket mer möda än vad jag tänkte från början! Har just suttit och bråkat med det röda i ett par timmar och får inte till den nyansen jag vill ha. Dessutom vägrar ett av de röda pigmenten att lösa sig i nagellacksbas och förstör allting! Frustration på hög nivå >.<

      Radera
  2. Jag håller med föregående talare (skrivare?). Jag har ett litet önskemål ang frakning (ordet får mig att tnka på fåret Frank i Tele2's reklam, inte Frankensteins monster...). Om du har tid/lust/ork, skulle du inte kunna göra en tutorial hur man gör, vad man behöver för grejer osv o lägga upp i din ypperliga uppslagsbok?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag absolut göra. När jag själv har bestämt mig för att sluta med experimentet att sälja frankenlack ^^ Innan jag gjort det känns det inte som en bra idé att konkurrera med sina egna kunder ;) Det finns tutorials på nätet redan så det är inte svårt att hitta informationen, men jag vill inte avslöja mina egna ingredienser innan jag slutat använda dem :)

      Radera
  3. Låter som ett bra upplägg med shoppen! Jag ska definitivt försöka knipa ett par. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev verkligen ett lyft när jag fick tag på en så bra funktion som en gratis webshop! (företaget är ju så nytt än dock så jag hoppas att de inte hinner kursa innan jag hinner öppna shoppen ^^)

      Radera
  4. Men! Gissa om jag sitter här och jublar i morgonsoffan av DEN nyheten. Skitglad är jag rentutsagt. Så är du ju bäst också! :D

    Blev nyfiken på den däringa tentan du ska göra, är det den som jag hejaklackade ditt pluggande på tidigare? Kommer hålla tummarna så de blir blå 1 september. Heja heja - jag tror på dig!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju ingen nyhet egentligen :) Bara ett klargörande så att ingen annan får för sig att de får samma jobb ;) Men jag är glad att du är glad :)

      Japp, samma skittenta, en gång till... Jag är så oändligt trött på den nu. Jag hoppas på mer tur med frågorna den här gången så att jag kan bli av med eländet nån gång!

      Radera
  5. Spännande, jag ska hålla utkik. Betyder detta också att oss stackars danskar (aka mig själv) har möjlighet att kanske knipa några av godbitarna? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Det kommer att finnas ett fraktalternativ för resten av Europa också, dock blir frakten dyrare

      Radera
  6. Bra tycker jag. Jag hade själv inte en tanke på att "paxa" några lack när du började tala om detta, men alla andra började paxa och jag kände väl typ "men fan då, nu lär jag inte ha en chans att få några lack". Men det kanske jag visst har! Yay!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alla försök till paxande ignoreras :)

      Radera
  7. Ett bra och rättvist sätt måste jag säga! En eloge till det!

    SvaraRadera
  8. Du är en god och rättvis kvinna:) Schysst att alla har samma chans! jag kommer dock hänga på låset och köpa alla fem när butiken slår upp. Har du bestämt pris på dem ännu?

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.